استارت صحبت کردن با زبان انگلیسی و رعایت اصول آن

یکی از نیاز‌های شما بهترین جملات انگلیسی برای شروع صحبت کردن با زبان انگلیسی است. مردم بسته به موقعیتی که در آن هستند از موضوعات گوناگونی برای شروع صحبت کردن استفاده می‌کنند. جمله های پرکاربرد برای شروع صحبت کردن با زبان انگلیسی بسیار زیاد هستند ما در این مقاله با بعضی از جمله های انگلیسی برای شروع مکالمه انگلیسی آشنا می‌شویم. قصد داریم در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم وبیشتر به آن بپردازیم و چند عبارت مختلف و پرکاربرد را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی با دیگران به مکالمه بپردازید.

روش های یادگیری مکالمه و صحبت کردن با زبان انگلیسی

  • اولین ترفند و مهم ترین اصول صحبت کردن با زبان انگلیسی که باعث می شود جمله های راحت مکالمه انگلیسی را به ذهن خود بسپارید حرف زدن با خودتان است. با خود حرف زدن در مکالمه به زبان انگلیسی، برای وقتی که به یک موضوع یا توصیف کردن یک انسان یا هرچیزدیگری می پردازید بسیار مهم و کاربردی است. بلند فکر کردن و حرف زدن با خود را آموزش ببینید. در حقیقت باید افکار خود را به زبان انگلیسی بگویید.
    شاید این موضوع برای شما کمی سخت باشد. ولی با شروع کردن جمله های آسان و کوتاه زبان انگلیسی به مرور این کار برای شما راحت و هیجان انگیز می شود. برای مثال با خودتون فکر میکنید آن لباس خوش رنگ و زیباست و همین جمله را به زبان انگلیسی می گویید یا در ذهن خود آن را تکرار می کنید. این روش به شما کمک می کند که کم کم لغات زیادتری را به حافظه خود بسپارید و دایره لغات شما روز به روز بیشتر و گسترده تر می شود.
  • ترفند دیگر ما این است که روزمرگی یا برنامه های خود را با جمله های راحت تر به زبان انگلیسی بنویسید یا بگویید. ما هر روز که برای پیاده روی یا خرید به بیرون از خانه می رویم شاید جمله های متفاوتی از کار هایی که باید در طول روز انجام دهیم با خود تکرار می کنیم. برای مثال می گوییم: “باید امروز به داروخانه بروم، مادرم را ببینم، ماشینم را به کارواش ببرم و از این دسته جمله های روزانه” گفتن این جمله ها به زبان انگلیسی باعث میشود شما نحوه ی به کار بردن فعل ها و ساختار جمله ها را به زبان انگلیسی یاد بگیرید. ما با این روش می توانیم از فعل های گوناکون در جملات استفاده کنیم و این به تقویت مهارت چهارگانه زبان انگلیسی ما خیلی کمک می کند.
  • خلاق بودن درساختن جملات بسیارمهم است سعی کنید در ساختن جملات خلاق باشید و جملات را به درستی بسازید. خیلی وقت ها برای ما پیش آمده است که درمورد موضوعات مختلفی میخواهیم صحبت کنیم اما لغتی را فراموش می کنیم نگران نباشید شما می توانید کلمه ی دیگر یا مترادف آن را جایگزین کنیم.
  • از فیلم‌، سریال‌ و کتاب‌ داستان ها کمک بگیرید. گاهی کاراکتر یک سریال یا شخصیت یک کتاب داستان همیشه حرفش را با یک جمله جالب و خاص شروع می‌کند، یا در ابتدا یا انتهای فیلم به جمله هایی کلیدی که تیتر فیلم است اشاره می کنند. این موضوع در تماشای فیلم و سریال یا کتاب خواندن به شما کمک می‌کند این عبارت‌ها در ذهن شما ماندگار شود. حتی این موضوع برای شما جذاب است و کنجکاو می شوید.

احوالپرسی به زبان انگلیسی

برای استارت یک گفت و گو می‌توانیم از لغاتی مثل hello، hi، hey استفاده کنیم. البته نوع مکالمه بسته به  رسمی بودن یا غیررسمی بودن در زبان انگلیسی با هم فرق دارد. بعد از احوال‌پرسی کردن چند جمله مهم و کاربردی را که در طول روزبسیاراستفاده می شود را در ادامه برایتان مثال می زنیم.

Formal  رسمیInformal غیررسمی
Hello! (Hello there!)Hi! Hey! Yo!
How are you doing?How’s it going? What’s up?
I’m doing wellGreat! Fine (just fine)! So-so! Not bad! Terrible!
Pleasure to meet you!Nice to see you! Happy to meet you! Glad to see you!
Could you please…?Can you… (Please)? May you… (Please)?
Of course! Sure! Sorry!Ok! Yes! Why not! No! No I cannot!
Don’t mention it!It’s ok! / No problem! / You’re welcome! / Happy to help!
Have a good day! Good afternoon!See you! / See you later! / Catch you up! / Bye! / Good bye!

آشنایی با فرد مقابل

بعد از احوال‌پرسی کردن به سراغ سوال هایی ساده و کوتاه درباره ی شخصی که می خواهیم با او آشنا شویم و اطلاعاتی در مورد او کسب کنیم. برای مثال

What’s your name?      اسمت چیه؟

Where do you live?      کجا زندگی می‌کنی؟

Where are you from?   اهل کجا هستی؟

What do you do?         چه کارا می‌کنی؟

جملات انگلیسی برای شروع مکالمه کاری

Are you having a good day? (روز خوبی داشتی؟)

When did you arrive at the office? (کی به اداره رسیدی؟)

Have you seen my email? (ایمیلم رو دیدی؟)

Well, Let’s begin? (خب، شروع کنیم؟)

(موضوع جلسه امروز ما… ) The topic of our meeting today…

در خانه ماندن و تقویت زبان انگلیسی

خواندن با صدای بلند

با صدای بلند کتاب خواندن یا هر مطلبی به زبان انگلیسی را تمرین کنید. روزانه ۱۵ الی ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید. و این کار را در لیست کارهای روزانه خود بنویسید تا عادت شود. این روند به یادگیری سریع زبان شما در زبا انگلیسی خیلی کمک می کند. حتی این کار به شما کمک می کند دایره لغاتتان گسترش یابد. شما می توانید ازکتاب‌های داستان سطح مبتدی یا کتاب هایی که دیالوگ‌های فراوان دارند استفاده کنید. شعر خواندن هم تا حدی می تواند به یادگیری زبان انگلیسی شما کمک کند.

همیشه دفتریادداشتی همراه خود داشته باشید

اگر با کسی حرف می زنید یا مکالمه‌ی دیگران را گوش می دهید قطعا واژه ای جدید به گوشتان می خورد که معنی آن را نمی دانید و مغزتان درگیر می شود آن کلمه را بنویسید و بعدا معنی آن را پیدا کنید. به جای آن نکه موقع خواب به مغزتان فشار بیاورید که  اون کلمه چی بود که یادم رفت؟ بهتر است دفتریادداشتان همراهتان باشد تا همه جا وهمیشه آن لغت را به یاد داشته باشید. البته نوشتن کلمه و معنی پیدا کردنش کافی نیست. باید یاد بگیرید که با آن کلمه جمله بسازید و از آن استفاده کنید. پس سعی کنید این کلمه را در حرف‌هایتان بیشتر استفاده کنید تا به یکی از کلمه های دایره لغت ذهنتان اضافه شود.

گوش دادن به پادکست یا اخبار

اگر انگلیسی‌زبان دردور شما وجود ندارد می توانید از رادیوهای خبری انگلیسی‌زبان مانند بی‌بی‌سی، سی‌بی‌سی یا اِی‌بی‌سی کمک بگیرید. البته پادکست های زبادی هم برای گوش کردن وجود دارد. بهترین ویژگی در این فایل‌ها این است که افراد در این فایل های صوتی واضح و با لهجه‌ی عام صحبت می‌کنند. اگر میل به شنیدن فایل‌های صوتی دارید، سعی کنید در رابطه با موضوعات مورد علاقه‌ خودتان که به زبان انگلیسی در مورد آنها صحبت می‌کنید، اخبار مربوط به آن را پیدا کنید. با تکرار همین جملاتی که می شنوید، با بالا بردن دانش خود،‌ زبان انگلیسی شما هم تقویت می‌شود.

صبور بودن

یاد گرفتن یک زبان، پروسه ای است که امکان دارد مدت زبادی طول بکشد. اگر بنا به هر دلیلی خسته شوید، امکان دارد  بیخیال یادگیری زبان انگلیسی شوید که قطعا این موضوع باعث می شود پسرفت کنید. سعی کنید در یادگیری زبان انگلیسی به خودتان سخت نگیرید و مثل سرگرمی به آن نگاه کنید. همیشه به خودتان اعتماد داشته باشید. مهم ترین و بهترین کار برای تقویت روحیه خود، میزان پیشرفت شخص خودتان است. پس دفترچه‌ی یادداشت را همیشه همراه خود داشته باشید و همیشه و هر روز آن را مرور کنید تا متوجه شوید چقدر لغت جدید یاد گرفته‌اید و بعدا در کمال ناباوری متوجه خواهید شد که بسیاری از کلماتی که زمانی برایتان سخت بود، الان به راحتی در مکالمات‌ روزانه خود استفاده می‌کنید. این موضوع به تقویت انگیزه‌ی شما هم کمک می کند و اعتماد به نفستان بالا می رود.

2 در مورد “استارت صحبت کردن با زبان انگلیسی و رعایت اصول آن”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده