اصطلاحات رایج زبان انگلیسی برای رفع نیاز های عمومی و دردسرهای احتمالی

بسیاری از زبان آموزانی که قصد دارند به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند، صرفا به مراحل اولیه مانند اخذ ویزا و ساکن شدن در شهر مورد نظرشان فکر می‌کنند. این افراد علی رغم آماده سازی تمام شرایط و تدارک دیدن برای سفر، به محض رسیدن به مقصد مورد نظر تازه به یاد می‌آورند که هیچ کدام از اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی و روزمره را بلد نیستند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، همین حالا تا دیر نشده است دست بجنبانید و اقدامات لازم را برای یادگیری اصطلاحات و جملات پرکاربرد انگلیسی انجام دهید.  اگر شما از اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی در مکالمات روزمره خود استفاده کنید، هرگز آن‌ها را از یاد نخواهید برد و به مرور به استفاده از آن‌ها عادت خواهید کرد. حال وقت آن فرا رسیده است که از حصار جملات ساده فراتر رفته و شروع به اصطلاحات رایج در مکالمات خود شوید، تا همانند یک فرد حرفه‌ای در زبان انگلیسی صحبت کنید. 

اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی مربوط به نیازهای عمومی

اولین موضوعی که باید مد نظر قرار دهید، آگاهی از اصطلاحات و کلمات مهمی است که برای رفع نیازهای روزمره از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به طور مثال تصور کنید که هواپیمای شما در مقصد فرود آمده و می خواهید با یک تماس تلفنی به خانوادتان اطلاع دهید.

می توانید از این اصطلاحات استفاده کنید:

  • May I use your call phone? > ممکنه از تلفن همرایتان استفاده کنم؟
  • Do you mind if I use your call phone? ؟> اشکالی ندارد از تلفن همراهتان استفاده کنم؟

اگر طرف مقابل دلیل نیازتان را پرسید:

  • I need to talk to my family right now. They are waiting for my phone call. > باید همین حالا با خانواده ام صحبت کنم. آن ها منتظر تماسم هستند.

زمانی که کارتان تمام می شود بگویید:

  • Thank you. You helped me a lot > خیلی ممنونم. کمک بزرگی به من کردید.

و برای رفتن به تاکسی نیاز دارید می توانید به آژانس فرودگاه مراجعه کرده و بگویید :

  • May I book a taxi? ؟ ممکن است یک تاکسی رزرو کنم؟

اگر عجله داشتید این را بگویید:

  • When is the soonest I could book a taxi for? > زودترین زمان ممکن که می توانم تاکسی بگیرم چه موقع است؟

سپس برای رسیدن به مقصد به راننده بگویید:

  • I would like to go to address…> می خواهم به آدرس … بروم.

اگر خواستید از راننده درخواست توقف کنید:

  • How much does that cost? > هزینه آن چقدر می شود؟

برای تهیه سیمکارت:

  • Hello I need a sim card. > سلام من به سیم کارت نیاز دارم.

برای قیمت پرسیدن سیم کارت:

  • How much does this sim card? > قیمت این سیم کارت چقدر است؟

برای ارسال کردن  یک بسته:

  • I want to send a package. > می خواهم یک بسته ارسال کنم.

برای مطمئن شدن از مدت زمان تحویل بسته: How long does it take to send the package? > چه مدت زمان می برد تا بسته ارسال شود؟

پرکاربردترین اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی

یادگیری و استفاده از اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی باعث می‌شود انگلیسی شما بومی‌تر به نظر برسد، بنابراین بهتر است به برخی از این عبارات که رایج‌تر نیز می‌باشند، تسلط کافی داشته باشید. ما با آوردن تعدادی از این اصطلاحات پرکاربرد و رایج زبان انگلیسی شما را برای یادگیری آن‌ها آماده می‌کنیم، زیرا این‌ها مواردی هستند که به طور منظم با تماشای تلویزیون یا فیلم‌های آمریکایی با آن‌ها مواجه می‌شوید. در ابتدا چند مورد از آن‌ها را با توجه به معنی تحت‌الفظی آن‌ها توضیح می‌دهیم و سپس تنها به نام بردن برخی دیگر از اصطلاحات پرکاربرد و رایج زبان انگلیسی می‌پردازیم.

  • اصطلاحhit the books

این یک اصطلاح محبوب میان دانشجویان است، به خصوص دانشجویان آمریکایی، که به معنی زیاد مطالعه کردن می‌باشد. مثلاً زمانی که دانشجویان امتحان دارند به هم می‌گویند؛ hit the books یعنی کلی درس بخونیم.

مثال: we should hit the books in the history exam.  > ما باید برای امتحان تاریخ زیاد درس بخوانیم.

  • اصطلاح  sit tight

در مفهوم کلی این عبارت به معنی محکم نشستن می‌باشد اما در مفهوم اصطلاحات پرکاربرد و رایج زبان انگلیسی، این عبارت یعنی شما زیاد راحت نیستید و به نحوی بدن خود را تحت فشار قرار داده‌اید. اگر فردی این عبارت را برای شما به کار برد به معنی این است که باید منتظر بمانید و صبوری کنید. 

مثال: smith, can I go to the police officer’s room now?      Actually, not now, you are going to have to sit tight and wait some minutes.

  • اصطلاح get up on the wrong side of the bed

این اصطلاح جزو اصطلاحات ساده‌تر نسبت به بقیه می‌باشد، چرا که از کلمات موجود در این عبارت می‌توانید معنی آن را بفهمید. این اصطلاح به معنی از دنده چپ بلند شدن، می‌باشد. زمانی که یک نفر بسیار بد خلق است می‌توانید از این اصطلاح استفاده کنید.

  • اصطلاح make a face

این اصطلاح به معنی دهن کجی کردن، است. یک اصطلاح رایج در زبان انگلیسی که بدین صورت می‌توانید در جمله آن را به کار ببرید؛ مثال:

Why you are mad at Daniel?                Because, I just ordered him but he made a face at me.

دردسرهای احتمالی در اصطلاحات در زبان انگلیسی

در این مقاله سعی می کنیم و بررسی کنیم نحوه رفع و رجوع دردسرهای احتمالی است که ممکن است برای هر فردی در خارج از کشور پیش آیند .تصور کنید در منزل در حال استراحت هستید که ناگهان متوجه ترکیدن لوله‌ها می‌شوید. بد نیست بدانید ترکیدن لوله به انگلیسی bursting of pipe است. به لوله کش نیز plumber می‌گویند.

برای زنگ زدن به لوله کش، به محض جواب دادن می گویید:

  • Hello. The bursting of the pipe, has made the house wet. I need you to come and fix it. > سلام لوله منزل ترکیده و تمام خانه را خیس کرده نیاز دارم به منزل من بیایید و آن را تعمیر کنید.

حال تصور کنید که کار لوله کش تمام شده و وقت حساب است:

  • How much? > چقدر میشه؟

اگر می خواستید محترانه این سوال را بپرسید:

  • How much does it cost/ how much for your work? > چقدر میشه؟/دستمزدتون چقدر میشه؟

برای تخفیف گرفتن می گویید:

  • IS That the best price you can give / offer me? > آیا این بهترین قیمتی است که می توانید به من پیشنهاد دهید؟
  • This price is a bit out of my price range. > این قیمت خارج از توان من است
  • How about 10 dollars? That is my last offer. > 10 دلار چطور ؟ این آخرین پیشنهاد من است.
  • Can you lower the price? > آیا ممکن است قیمت را کمتر کنید؟
  • Is there any discount? > تخفیف هم دارد؟
  • Can I get a discount? > امکانش هست تخفیف بگیرم؟

سخن آخر

همانطور که در قسمت های بالا دیدید، دوره های پازلینگ دکتر منوچهرزاده از جدید ترین و به روز ترین متدهای آموزشی زبان انگلیسی است. ما در ایم مقاله نمونه هایی از اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی را برایتان بازگو کردیم و تعداد آن ها بیشتر از این ها است. شاید شما با خود بگویید که ما چطور باید آن ها را یاد بگیریم و همه آن ها را حفظ کنیم اول از همه باید بگوییم که نیازی نیست که شما تمام اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی را بلد باشید چون به این دلیل تعداد آن ها زیاد است و حتی خود انگلیسی زبان ها نیز همه ی آن ها از بر نیستند پس هیچ نگرانی نیست می توانید با تمرین و تکرار و قدم به قدم آن ها را یاد بگیرید و عجله نکنید و از این اصطلاحات در مکالمه روزمره های خود استفاده کنید و یا حتی می توانید بازی کنید با آن ها، و به آن ها در قالب یک مکالمه نگاه کنید با دوستانتان از این اصطلاحات در مکالمه هایتان استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده