آزمون آیلتس

برای آزمون آیلتس از کجا شروع کنیم؟

بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا از طریق شرکت در آزمون آیلتس و گرفتن نمره مناسب، شرایط را برای مهاجرت، گرفتن اپلای تحصیلی و شغلی فراهم کنند. به همین دلیل آزمون آیلتس تا این اندازه اهمیت پیدا کرده است. در این میان افرادی هستند که اطلاعات لازم برای شروع مطالعه و آمادگی گرفتن مدرک آیلتس را ندارند. به همین دلیل لازم است تا جزییات نحوه شروع برای آمادگی آزمون آیلتس را بدانید و درک کنید که از کجا باید برای این آمادگی شروع کنید. چه تلاش‌هایی بهترین بازخورد آموزشی را برای‌تان خواهد داشت؟

اطلاع از این جزئیات کمک می‌کند تا هوشمندانه برای شرکت در آزمون آیلتس آماده شوید و بهترین نتیجه را مشاهده کنید.

در ادامه به بررسی این موضوع و نحوه آمادگی آزمون آیتلس می‌پردازیم.

چه نوع آزمون آیلتسی نیاز دارید؟

قبل از آن‌که وارد مراحل تخصصی‌تر شرکت در آزمون آیلتس شوید، بهتر است بدانید که کدام نوع آزمون مدنظرتان است. آیلتس از سه نوع آزمون مختلف آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)، آیلتس جنرال  (IELTS General Training) و آیلتس لایف اسکیلز (IELTS Life Skills) تشکیل شده است.

آیلتس آکادمیک مناسب افرادی است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا را دارند. این آزمون تعیین می‌کند که آیا واقعا برای شرکت در جلسات تخصصی، کلاس‌ها و سمینارهای آکادمیک آمادگی درک مطلب و صحبت دارید یا خیر! آزمون جنرال آیلتس معمولا برای افرادی کاربرد دارد که قصد مهاجرت، زندگی، کار و تحصیل دارند. این آزمون صلاحیت آموزشی فرد برای حضور در کشور جدید با زبان جدید را می‌سنجد و درک او از موضوعات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و… به زبانی دیگر را ارزیابی می‌کند. در آزمون آیتلس، لایف اسکیلز از جدیدترین آزمون‌های آیلتس محسوب می‌شود که برای مهاجرت و تحصیل در انگلستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سطح آزمون بسیار ساده‌تر از دو آزمون دیگر IELTS است و در حوزه زندگی روزمره و اجتماعی است.

برای آیلتس از کجا شروع کنیم؟

یکی از پرتکرارترین سوالات در خصوص آزمون آیلتس، نحوه شروع آن است. شما باید بدانید که از کجا می‌توانید برای آزمون آیتلس شروع کنید تا بهترین نتیجه را مشاهده کنید؟ آیا شرکت در کلاس‌های زبان عادی که از کودکی برای آن ثبت نام می‌کردید، کافی است؟ قطعا نه! نحوه برگزاری آزمون آیتلس با درنظر گرفتن تخصص زبان آموز در مهارت خواندن، نوشتن، درک مطلب و گفتار برنامه ریزی شده است. شما باید نمره مطلوبی در هر 4 بخش آن کسب کنید تا بتوانید برای رشد و پیشرفت‌تان از نمره آیلتس استفاده کنید.

در ادامه به شما خواهیم گفت که برای آزمون آیلتس از کجا شروع کنید:

1- سطح‌تان را مشخص کنید!

یکی از کارهایی که باید برای شروع مطالعه زبان انجام دهید، تعیین سطح است. بسیاری از ما کلاس‌های پراکنده‌ای گذرانده‌ایم که سطح زبان‌مان را تغییر داده است. گاهی در گرامر عالی اما در مکالمه ضعیف هستیم. به همین دلیل، شما نیز برای شروع باید تعیین سطح کنید تا جنبه‌های مختلف ضعف‌ها و نقاط قوت‌تان را کشف کنید.

2- هدف‌گذاری کنید!

این بخش به اهداف شما بستگی دارد. باید بدانید که نهایت زمانی که برای کسب آمادگی و شرکت در آزمون آیلتس دارید، چقدر است؟ آیا فقط یک سال زمان دارید تا برای اپلای در دانشگاه مدنظرتان اقدام کنید؟ آیا مهاجرت کاری به شما اجازه داده است تا 6 ماه آینده نمره خودتان را اعلام کنید؟

همین محدودیت‌ها تعیین کننده هدف اصلی شما است. تفاوتی ندارد که قصدتان از دریافت آیلتس چه چیزی باشد! به هر حال، باید هدفی تعیین کنید و مطابق با همان هدف منابع آیلتس را تهیه کرده و برنامه‌ریزی کنید.

3- راهکارهای آموزشی را بررسی کنید!

آزمون آیلتس پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. شما باید مطابق با علایق و سلیقه خودتان از راهکارهای آموزشی کمک بگیرید. برای مثال، آموزش در کنار دوستان با داشتن یک گروه خاص یا اجتماع مشخص به شما انگیزه کافی برای یادگیری می‌دهد.

هر اقدامی که حالت خشک و پرالتهاب کلاس‌های آیلتس قدیمی را نداشته باشد، می‌تواند در رسیدن‌تان به هدف بسیار مطلوب باشد. مشاهده بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی نیز، اقدام هوشمندانه‌ای است که در کنار دیدن سریال و ایجاد سرگرمی و تنوع، بخش شنیداری و گفتاری شما را تقویت می‌کند. مشاهده سریال‌هایی که به لهجه‌های گوناگون صحبت می‌کنند، برگ برنده‌ای برای آزمون آیلتس محسوب می‌شود.

4- ثبت نام در دوره های آیلتس پازلینگ دکتر منوچهرزاده

روش‌های نوین آموزش تلاش می‌کنند تا حس و حال خشک یک آموزش آکادمیک بی احساس را تغییر دهند. استفاده از ترفندهای آموزشی می‌تواند مثل معجزه‌ای در یادگیری زبان و آمادگی آزمون آیتلس باشد. خوشبختانه، کلاس‌ها و دوره‌های گوناگونی وجود دارد که مدرسان با سال‌ها تجربه و استفاده از ترفندهای آموزشی کاربردی، تلاش می‌کنند تا نکات مهم و کلیدی را آموزش دهند و به بهترین شکل بازخورد آن را ثبت کنند. دوره های آیلتس پازلینگ دکتر منوچهرزاده نیز یکی از همین دوره‌هایی است که بسیاری از افراد با کمک آن توانسته‌اند بهترین نمره از آزمون آیلتس را کسب کنند.

آمادگی آزمون به کمک روش پازلینگ بهترین راهکاری است که می‌تواند شما را هوشمندانه به سمت آموزش و یادگیری بخش‌های کلیدی آزمون سوق دهد.

5- نمره هدف را مشخص کنید!

هر دانشگاه، موسسه و کشور قوانین مهاجرتی خاص خود را دارد. حتی در شرکت‌های ایرانی نیز، حد مشخصی از نمره برای آزمون آیلتس تعیین می‌شود که زبان آموز باید آن را اخذ کند. شما براساس کشور، قوانین دانشگاه و موسسه مدنظرتان، باید نمره هدف را تعیین کنید.

مشخص کردن این نمره به شما کمک می‌کند تا برنامه ریزی خوبی برای شرکت در کلاس‌ها، آزمون‌های مشابه و یادگیری در جمع دوستان داشته باشید. یادتان باشد که یادگیری آیلتس در کنار دوستان می‌تواند به بهترین شکل حس رقابت و همکاری برای رسیدن به یک هدف جمعی را تقویت کند.

6- تمرین کنید!

پس از گذراندن دوره‌های کاربردی مثل آیلتس پازلینگ، نوبت به تمرین و کسب تجربه بیشتر می‌رشد. شما از زمان آموزش تا زمان آزمون فرصت دارید تا مهارت‌های‌تان را به وسیله تمرین افزایش دهید. مشاهده فیلم و سریال، شرکت در کلاس‌های مباحثه به زبان انگلیسی، گوش دادن به صوت‌هایی با لهجه‌های گوناگون و صحبت کردن در جمع دوستان و شبکه‌های اجتماعی با ملیت‌های مختلف و هدف مشترک، بهترین تمرین برای افرادی است که قصد دارند در آزمون آیلتس شرکت کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده