بهترین دوره آموزش زبان آنلاین

بهترین دوره آموزش زبان آنلاین ویژگی های مختلفی دارد و بابد یرای انتخاب آن وسواس زیادی به خرج بدهید. با پیشرفت تکنولوژِی و گسترده شدن ارتباطات میان انسان ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و همچنین با زیاد شدن مهاجرت های شغلی و تحصیلی، نیاز به یادگیری زبان انگلیسی بیش از پیش افزایش یافته است؛ به همین دلیل افراد در جایگاه های مختلف شغلی و تحصیلی، به دنبال یادگیری زبان انگلیسی می باشند. در این بین بسیاری از افراد به علت نداشتن زمان کافی، نمی توانند در کلاس های حضوری شرکت کنند. این افراد می توانند از دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی استفاده کنند؛ چرا که شرکت در این دوره های آنلاین مزایای زیادی دارد. مهم ترین مزیت دوره های آنلاین، حذف محدودیت های زمان و مکان می باشد. جدای از این، افراد می توانند با اساتید مختلف در ارتباط باشند که خود یک امتیاز محسوب می شود.

 ویژگی دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

منظور از دوره یا کلاس آنلاین، دوره هایی می باشد  که زبان آموز از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی مثل اسکایپ، واتساپ و… در آن ها حضور پیدا می کند و به جای این که به صورت حضوری در کلاس ها شرکت کند از راه تماس تصویری و ارسال فیلم و ویدئوی آموزشی در فضای مجازی حضور پیدا خواهد کرد. هر دوره یا کلاس زبان انگلیسی آنلاین، ویژگی ها و استاندارد هایی دارد که باید قبل از شرکت در آن، به آن ها توجه نمایید. از مهم ترین ویژگی های بهترین دوره آموزش زبان آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشخص بودن اهداف و برنامه آموزشی

از مهم ترین ویژگی های یک دوره آنلاین آموزش زبان انگلیسی، هدفمند بودن و داشتن برنامه آموزشی مشخص و معین می باشد؛ یعنی در پایان یک دوره مشخص، باید زبان آموز یک سری مطالب و مهارت های مشخص را یاد گرفته باشد. همچنین داشتن یک برنامه آموزشی مدون، استاد و زبان آموز را یاری می دهد تا در پایان ترم و بعد از انجام ارزشیابی استاندارد، نقاط و ضعف و  قوت زبان آموز را بشناسند و با بررسی این نقاط ضعف بتوانند برای ادامه دوره برنامه ریزی بهتری داشته باشند تا این نقاط ضعف را برطرف نمایند. این کار باعث افزایش انگیزه و اشتیاق در زبان آموز برای ادامه دوره می شود.

به کارگیری اساتید مجرب و باتجربه

یکی دیگر از ویژگی های بهترین دوره آموزش زبان آنلاین، به کارگیری اساتید و معلم های ماهر و باتجربه است. برای همه ی ما مشخص است که یک استاد یا معلم خوب، چه نقش مهم و حیاتی در فرایند یادگیری ما می تواند داشته باشد؛ از جمله کار های یک معلم می توان انتخاب درست منابع آموزشی و استفاده از منبع خوب و متناسب با کلاس درس و همچنین شیوه تدریس و اداره کلاس را نام برد. علاوه بر این ها  یک معلم خوب در واقع باید روانشناس خوبی نیز باشد و همچنین باید ویژگی های شناختی و شخصیتی زبان آموزان را تا حدودی بشناسد و با ایجاد جو و فضای خوب و مثبت در کلاس، باعث افزایش روحیه و انگیزه زبان آموزان بشود.

داشتن ارزشیابی استاندارد در طول دوره

یکی دیگر از ویژگی های یک دوره آموزش زبان آنلاین خوب، داشتن ارزشیابی های استاندارد و چند مرحله ای زیر نظر چندین استاد با سواد و با تجربه برای زبان آموزان در طول دوره می باشد. با این کار زبان آموز بعد از چند جلسه کلاس و مطالعه متوجه می شود در چه قسمت هایی ضعف دارد و در چه قسمت هایی بدون اشکال است و در ادامه می فهمد که باید بیشتر روی چه بخش هایی کار بکند یا اگر لازم باشد کلاس های پشتیبانی برای آن ها برگزار شود یا منابع دیگری به آن ها معرفی گردد.

مزایا و معایب دوره های آنلاین

در بالا به برخی از مهم ترین ویژگی های دوره های آنلاین آموزش زبان اشاره کردیم. در واقع انتخاب بهترین دوره آموزش زبان آنلاین کار سختی است و ما در اینجا فقط ویژگی ها و معایب و مزایایی که دارند را معرفی می کنیم و طبیعتا در کنار مزایایی که این دوره ها دارند، معایبی نیز دارند که در ادامه برخی از آن ها را بیان می کنیم.

مزایای دوره های آنلاین

دوره های آنلاین آموزش زبان مزایای زیادی دارند که دوره ها و کلاس های حضوری ندارند از جمله حذف محدودیت زمان و مکان، به همین خاطر در چند سال گذشته و با پیشرفت تکنولوژی طرفداران زیادی پیدا کرده است. مهم ترین مزایای آن به شرح زیر است:

صرفه جویی در هزینه

امروزه با افزایش سرسام آور تورم و هزینه های زندگی طبیعتا افراد به دنبال راه های کم هزینه تر مخصوصا در حوزه آموزش هستند.  هزینه دوره های آموزش زبان آنلاین نسبت به دوره های حضوری کمتر است؛  بنابراین  افرادی که هزینه شرکت در کلاس های حضوری را ندارند در دوره های آنلاین شرکت می کنند. همچنین کسانی که در کلاس های حضوری شرکت می کنند هزینه رفت و آمد کلاس ها هم به مجموع هزینه هایشان اضافه می گردد اما در کلاس های آنلاین این هزینه هم حذف می شود و بسیار به صرفه تر هستند.

حذف محدودیت مکانی

در دهه های گذشته مکان و محل زندگی افراد یکی از محدودیت های شرکت در کلاس های آموزشی چه زبان و چه سایر رشته ها بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن اینترنت و گوشی های هوشمند، افراد در دورترین نقاط دنیا تا افراد حاشیه نشین شهرهای بزرگ به شرط اینکه به اینترنت دسترسی داشته باشند می توانند در دوره ها و کلاس های آموزشی آنلاین شرکت کنند. یا حتی زمانی که در مسافرت هستند می توانند در کلاس ها شرکت کنند و از دوره ی مورد نظرشان عقب نیفتند.

مرور چند باره مطالب

یکی دیگر از مزایای شرکت در دوره های آموزش زبان آنلاین، قابلیت مرور چند باره مطالب است. مثلا زبان آموز می تواند تمرین یا ویدئوی بارگذاری شده را چندین بار مرور کند و هر قسمت از درس را که به خوبی یاد نگرفت یا فراموش کرد، دوباره ببیند و مطالب را باز مرور کند.

حذف محدودیت های زمانی

یکی از محدودیت های افراد مختلف مخصوصا افراد شاغل و دانشجو برای شرکت در کلاس های حضوری، محدودیت زمان است؛  زیرا بیشتر در طول روز مشغول کارهای روزمزه زندگی می باشند و معمولا وقت کافی برای حضور در این کلاس ها را ندارند. مزیت کلاس های آنلاین این است که برخلاف کلاس حضوری، افراد مجبور نیستند که در زمان های تعیین شده توسط آموزشگاه ها در کلاس ها شرکت کنند؛ بلکه در دوره های آنلاین، افراد خودشان زمان کلاس هایشان را تعیین می کنند و حتی می توانند در روزهای تعطیل نیز کلاس ها را برگزار کنند.

معایب دوره های آنلاین

دوره های آموزش زبان آنلاین در کنار مزایایی که یه آن ها اشاره کردیم، معایب و مشکلاتی نیز دارند که در کلاس های حضوری وجود ندارند. آگاهی و شناختن این معایب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک خواهد کرد. در اینجا برخی از این معایب را نام می بریم:

عدم دسترسی به امکانات

ابزارها و امکانات لازم برای شرکت در کلاس های آنلاین، لپ تاپ یا کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمند است و بعد از این ها شما باید به اینترنت پرسرعت نیز دسترسی داشته باشید  و همچنین هدفون و هندزفری هم داشته باشید. چنانچه هر کدام از این موارد را دارا نباشید نمی توانید در کلاس های آنلاین شرکت کنید.

نواقص و قطعی شبکه اینترنت

امروزه سرویس دهی  شبکه های  اینترنتی تا نقاط دوردست هم انجام شده اما گاهی اوقات به دلایل مختلف با قطعی و اختلال در شبکه اینترنتی مواجه خواهیم شد. با توجه به این موضوع، بعضی اوقات افراد به دلیل این خرابی ها نمی توانند در کلاس آنلاین حضور پیدا کنند یا حتی درزمانی که در میانه کلاس حضور دارند با این مشکل مواجه می شوند و ناخواسته کلاسشان ناتمام می ماند.

عدم توجه کافی و کاهش کیفیت کلاس

یکی از مشکلاتی که زبان آموزان آنلاین با آن مواجه هستند، این است که چون کلاس ها به صورت غیر حضوری هستند، افراد توجه لازم را در کلاس نداشته باشند و دائما حواسشان پرت می شود به همین دلیل مطالب تدریس شده را به خوبی یاد نمی گیرند که این باعث کاهش کیفیت کلاس نیز می شود.

وقوع پیشامد های غیر قابل پیش بینی

در کلاس ها و دوره های آموزش زبان آنلاین، شما ممکن است با اتفاقاتی روبرو شوید که در کلاس های حضوری اتفاق نمی افتد. شما ممکن است در وسط یک بحث مهم در کلاس آنلاین باشید که ناگهان دچار قطعی اینترنت، هنگ کردن سیستم، تمام شدن شارژ باطری و… شوید و کاری از دستتان بر نمی آید.

کلام آخر

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در طول روز وقت کافی برای شرکت در کلاس های آموزشگاه های زبان را ندارید و درگیر کار و تحصیل و سایر مشغله های زندگی هستید به شما پیشنهاد می کنیم که در دوره های آموزش زبان آنلاین شرکت کنید. شما در حالت می توانید هروقت که وقتتان خالی شد  و زمان کافی برای حضور در کلاس داشتید از آن ها بهره ببرید. البته شما می توانید با مراجعه به سایت و کانال دکتر منوچهرزاده از بهترین روش های آموزش آنلاین بهره مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده