بهترین نکات قبل از برگزاری آزمون آیلتس و تافل

روز آزمون آیلتس و تافل دقیقا زمانی است که باید نتیجه تمام تلاش ها و وقت صرف شده برای مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی را ببینید. در این آزمون ها حاصل راندمان شما بسیار مهم است و در نمره نهایی تاثیر زیادی دارد.لازم است برخی از نکات را قبل از برگزاری آزمون آیلتس و تافل بدانید تا بدون استرس و با اعتماد به نفس بیشتری در این آزمون ها شرکت کنید. در این مقاله سعی می کنیم تمامی نکته های مهم را در برگزاری آزمون آیلتس و تافل برای شما توضیح دهیم. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

زمان بندی بخش های چهارگانه و انواع آزمون آیلتس و تافل

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس شامل چهار مهارت شنیداری (Listening)، صحبت کردن (Speaking)، نوشتاری (Writing) و مهارت خواندن (Reading) است. زمان بندی آزمون آیلتس به این صورت است:

مهارت Reading: 60 دقیقه

مهارت Listening: 30 دقیقه

مهارت گفتاری Speaking: 11 الی 14  دقیقه

مهارت نوشتن Writing: 60 دقیقه

انواع آزمون آیلتس

عمومی(General Training)

دانشگاهی(Academic Training)

آزمون تافل

آزمون تافل هم مانند آیلتس شامل چهار مهارت شنیداری (Listening)، صحبت کردن (Speaking)، نوشتاری (Writing) و مهارت خواندن (Reading) است. زمان بندی آزمون تافل به این صورت است:

مهارت Reading: 60 الی 80 دقیقه

مهارت Listening: 60 الی 90 دقیقه

مهارت گفتاری Speaking: 20 دقیقه

مهارت نوشتن Writing: 50 دقیقه

انواع آزمون تافل

تافل کاغذی(Paper-based)

تافل کامپیوتری(Computer-based)

تافل iBT (اینترنتی)

نحوه ثبت نام آزمون آیلتس و تافل

برای ثبت نام در آزمون آیلتس به صورت اینترنتی باید از طریق سایت my.ieltsessentials.com اقدام کنید، در این سایت ثبت نام می کنید و سایر اقدامات را برای ثبت نام در این آزمون بین المللی انجام دهید.

برای ثبت نام در آزمون تافل باید به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی به نشانی ETS اقدام کنید. جهت ثبت نام، ابتدا باید در این سامانه برای خود حساب کاربری ایجاد کنید و سپس با وارد کردن اطلاعات خواسته شده و در نهایت واریز هزینه، ثبت نام شما به پایان می رسد. پس از پرداخت موفقیت آمیز هزینه، می توانید از بخش View Order قطعی شدن ثبت نام خود را مشاهده نمایید.

نکات مهم قبل از برگزاری آزمون آیلتس و تافل

بیدارشدن به موقع

فراموش نکنید که شب قبل از امتحان زود بخوابید تا صبح روز امتحان به موقع و پر انرژی بیدار شوید. این کار به شما کمک می کند تا بدون نگرانی و با تمرکز بیشتر وسایل موردنیاز خود را آماده کنید. با این حرکت شما در روز امتحان آرامشتان در طول امتحان بسیار بالا می رود. با خوابیدن کافی و زود بیدار شدن، فرصت بیشتری برای آماده کردن خود دارید و آرامش زیادی را تجربه می کنید.

خوردن صبحانه مناسب

یک صبحانه سبک و کامل به شما کمک می کند انرژی موردنیاز برای امتحان را داشته باشید و در طول امتحان دادن احساس گرسنگی نداشته باشید. خوردن یک غذای مقوی قبل از امتحان را فراموش نکنید. چون در آزمون آیلتس و تافل فرصتی برای خوردن چیزی را ندارید و به شما اجازه همچین کاری را نمی دهند. البته آب خوردن در جلسه آزمون مشکلی نیست فقط ظرف آب باید شفاف باشد. غذاهای مقوی برای قبل از امتحان شیر، تخم مرغ، میوه های شیرین، خشکبار، لبنیات و غلات هستند.

بررسی محل برگزاری آزمون آیلتس و تافل

چند روز قبل از امتحان محل آزمون را بررسی کنید و راه های دسترسی به آن را بشناسید. در روز امتحان سعی کنید با کمک نقشه های آنلاین و اپلیکیشن های مخصوص وضعیت ترافیک و خیابان های موردنظر و اطراف محل برگزاری جلسه امتحان را چک کنید. ای کار برای این مهم است که شما به موقع به جلسه امتحان برسید و بهترین مسیر را برای امتحان انتخاب کنید.

آماده کردن وسایل مورد نیاز

اگر در آزمون کتبی شرکت می کنید، حتما به مداد و تراش و خودکار نیاز دارید. ولی شرکت کنندگان آزمون کامپیوتری به این وسایل نیاز ندارند. حتما یادتان باشد پاسپورت را همراه خود ببرید چون الزامی است. قبل از ورود به جلسه امتحان پاسپورت متقاضیان مورد بررسی قرار می گیرد. البته کارت شناسایی که باید تحویل دهید بستگی به محل آزمون دارد چون متفاوت است. قبل از امتحان حتما مدارک شناسایی که لازم دارید را چک کنید و قبل از امتحان آنها را آماده کنید.

پوشیدن لباس راحت

آزمون آیلتس و تافل آزمونی نسبتا طولانی است. بهتر است لباس راحت و مرتبی را بپوشید که در طول آزمون راحت و احساس آرامش بیشتری داشته باشید. این موضوع شاید برای شما کم اهمیت باشد ولی ممکن است در جلسه امتحان اذیت شوید و حواستان کاملا پرت شود. پس سعی کنید لباسی بپوشید که ذهن شما درگیر آن نشود.

زود رسیدن به محل آزمون

سعی کنید زود به محل آزمون برسید. ما توصیه می کنیم حداقل نیم ساعت زودتر از شروع امتحان، در محل امتحان حاضر باشید. اگر این نکته را رغایت کنید، زمان زیادی در اختیار دارید که مراحل تشخیص هویت را به درستی و بدون استرس انجام دهید و با آرامش صندلی خود را پیدا کنید.

حفظ آرامش

موقع آزمون دادن آرامش خود را حفظ کنید. ممکن در هنگام آزمون دادن استرس داشته باشید. به مدت چند ثانیه به آرامی نفس عمیق بکشید و آرامش را به خود برگردانید. کمی راه بروید و حرکات کششی انجام دهید. اگر آب همراه خود دارید مقداری آب بنوشید و سعی کنید به چیزهای مثبت فکر کنید.

قوانین آزمون آیلتس و تافل

در مورد نکات مهم آزمون آیلتس و تافل در سایتهای معتبر تحقیق کنید و آنها را مطالعه کنید.

قبل از ورود به امتحان موبابل و هر وسیله الکترونیکی که همراه خود دارید را خاموش کنید. قبل از امتحان تمام وسایل همراهتان را تحویل دهید.

بخش های Listening، Readingو Writing آزمون آیلتس روی هم 2 ساعت و چهل دقیقه زمان می یرد و بیا آن وقت استراحت و وقفه ای نخواهید داشت.

به شخصی که نکات مهم آزمون را برای شما بازگو می کند بادقت گوش کنید و حواستان را به چیز دیگری پرت نکنید.

قبل از اینکه به هر سوال یا بخشی پاسخ دهید، حتما توضیحات قبل را به طور دقیق و کامل بخوانید تا نمره خود را از سر بی دقتی از دست ندهید.

نمره دهی آزمون آیلتس و تافل

در آزمون آیلتس به هر یک از مهارت های چهارگانه Listening، Writing، Speaking وReading به طور جداگانه نمره های آن محاسبه میشود و حاصل این نمرات باهم جمع میشوند و میانگین آن ها محاسبه میشود و در آخر band score بدست می آید. حال اگر عدد رند نبود آن عدد را تا نیم نمره رند میکنند.

در آزمون تافل نمره کامل آزمون زبان انگلیسی 120 است و نمره هریک از چهار مهارت 30 امتیاز می باشد. در بخش خواندن و شنیدن که دو بخش اول است، فقط به جواب های درست نمره داده میشود ولی در بخش های صحبت کردن و نوشتن نمره دهی کاملا متفاوت است. در مهارت گفتاری هر یک از جواب ها یک نمره کلی از 0 و4 و در مهارت نوشتاری یک نمره کلی از صفر تا 5 برای شما محاسبه میشود.

سوالات رایج

چه نکاتی را برای قبل از ورود به آزمون باید رعایت کنیم؟

شب قبل از امتحان به موقع بخوابید تا صبح به موقع بیدارشوید و خوردن صبحانه مقوی وسبک و آماده کردن تجهیزات وسایل موردنیاز و غیره مواردی هستند که قبل ار ورود به جلسه آزمون باید آنها را رعایت کنید. این نکات را با جزئیات بیشتر در این مقاله توضیح دادیم.

هنگام ورود به جلسه آزمون آیلتس و تافل به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

تلفن همراه خود را خاموش کنید و به دستورالعمل های آزمون در هنگام ورود به جلسه  حتما گوش دهید. از بردن وسایل اضافه پرهیز کنید.

سایت های ثبت نام آزمون آیلتس و تافل چیست؟

برای ثبت نام در آزمون آیلتس به صورت اینترنتی باید از طریق سایت my.ieltsessentials.com اقدام کنید. برای ثبت نام در آزمون تافل باید به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی به نشانی ETS اقدام کنید.

1 در مورد “بهترین نکات قبل از برگزاری آزمون آیلتس و تافل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده