مهارت writing در زبان انگلیسی

بهبود مهارت writing انگلیسی بخش بزرگی از دغدغه های زبان آموزان تبدیل شده است . اگر قصد کار کردن در کشور دیگری را دارید این مهارت به شما امکان می دهد تا موقع ارسال رزومه، در همان ابتدای کار تاثیر فوق العاده ای روی کارفرمایتان بگذارید. از آنجا که مهارت نوشتاری قوی بسیار مهم و ضروری است، توجه کارفرمایان به سمت متقاضیانی معطوف می شود که می توانند خودشان را از طریق نوشتن روی کاغذ به خوبی نشان بدهند.

مهارت نوشتاری را بسیاری از زبان آموزان سخت‌ترین مهارت هر زبان می‌دانند که برای تسلط در آن باید در دیگر مهارت‌های زبانی نیز، از دانشی متناسب برخوردار بود. واقعیت این است که این مهارت نیز همچون مهارت شنیداری تا حد زیادی به دیگران بستگی دارد، به عبارت دیگر شما به تنهایی نمی‌توانید ادعا کنید که قدرت نوشتاری بسیار خوبی دارید، بلکه دیگران هستند که باید این ارزیابی را انجام دهند. با این حال روش‌های متعددی وجود دارد که شما از طریق آن‌ها می‌توانید در خانه و بدون پرداخت هزینه مهارت رایتینگ خود را بهبود ببخشید. مهارت رایتینگ یک مهارت اکتسابی است که می توان با صرف زمان و تمرین کردن آن را بهبود داد. ما در این مقاله به مهارت رایتینگ انگلیسی و نحوه پرورش و بهبود این مهارت نگاه عمیق تری می اندازیم و لیستی از مشاغل مهارت های نوشتاری قوی انگلیسی در آنها مهم است را با شما به اشتراک می گذاریم.

7 روش برای بهبود مهارت writing

  1. نوشتن خاطرلت روزانه
  2. افزایش دایره لغات
  3. توصیف تصاویر
  4. خلاصه نویسی
  5. داشتن تمرین روزانه
  6. استفاده از شبکه های اجتماعی
  7. مطالعه کتاب های تقویت رایتینگ

نوشتن خاطرلت روزانه

خاطره‌نویسی یکی ازروش های بهبود writing است که ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین تمرین‌هایی است که در کلاس‌های نویسندگی فرا می‌گیرند. مهارت نوشتاری نیز همچون دیگر مهارت‌ها نیاز به تمرین و تکرار دارد و ساده‌ترین ابزار برای این منظور نوشتن خاطرات روزانه است. شاید شما از آن دسته زبان آموزانی باشید که از نوشتن خاطرات روزانه لذت نمی‌برند و پس از مدت کوتاهی این تمرین را کنار می گذارانند. اما از یاد نبرید که علاقه در یادگیری زبان اهمیتی اساسی دارد، پس همواره روش‌هایی را انتخاب کنید که از انجام آن‌ها لذت می‌برید. اگر نوشتن خاطرات را دوست ندارید، در مورد افکار خود بنویسید، واقعه‌ای را که در محل کار رخ داده را بنویسید و یا هر موضوع دیگری که به صورت روزانه موضوعی برای نوشتن آن داشته باشید. هدف از انجام این تمرین عادت شما به نوشتن در روز است، اینکه در نهایت نوشتن تبدیل به بخشی از عادت های روزانه شما. این موضوع مخصوصا در قدم‌های ابتدایی تقویت مهارت رایتینگ شما اهمیت فراوانی دارد، پس آن را جدی بگیرید. و اگر سعی کنید این تمرین را هر روزانجام دهید تاثیر شگفت انگیزی را بعد از یک ماه می بینید حتی ممکن است زودتر، این تاثیر بستگی به هر زبان آموز نیز دارد و مدت زمان تاثیر برای هر زبان آموز متفاوت است.

افزایش دایره لغات

دایره لغات ابزار اصلی نوشتن است همانطور که کدها ابزار اصلی برنامه نویسی است.  به هر اندازه  که دایره لغات گسترده‌ تری داشته باشید، در هنگام نوشتن کمتر دچار وقفه می‌شوید. یادگیری لغات جدید همواره یکی از سخت‌ترین روش‌ها برای تقویت همه ی مهارت‌های زبان انگلیسی است، زیرا به تدریج متوجه می‌شوید که تمامی لغاتی را که به سختی حفظ کرده بودید، از خاطرتان رفته و یا در هنگام نوشتن به ذهنتان نمی‌رسد. ممکن است که این روش یکی از مهم ترین روش ها در این امر، نوشتن با لغاتی که یاد گرفته اید باشد. تصور کنید که شما روزی 20 لغت یاد می گیرید برای اینکه یادگیری خود را عمق بیشتری ببخشید بهتر است با همین 20لغت داستان یا متن خود را بنویسید به این شکل هم لغات را فراموش نمی کنید و هم تمرین نوشتاری خود را انجام داده اید. یکی دیگر از روش‌ بهبود writing که می‌تواند ارتباط میان مهارت رایتینگ و یادگیری لغت را تقویت کند، نوشتن همراه با صفات و کالوکیشن‌های لغت مورد نظر است. از این طریق نه تنها دایره لغات گسترده‌تری خواهید داشت، بلکه نوشته شما نیز زیباتر و جمع و جور تر به نظر می‌رسد.

توصیف تصاویر

این تمرین ساده می‌تواند بهترین روش بهبود writing باشد. این روش به این شکل است که شما عکسی را انتخاب کرده و سپس آن را توصیف می‌کنید. سعی کنید تمامی نکات مهم دیداری و یا حتی تفسیرهای شخصی‌ خود را در نوشته‌تان استفاده کنید. این عکس می‌تواند یک اثر مشهور نقاشی یا عکسی که در پیج اینستاگرام خود مشاهده کرده‌اید. شما می‌توانید از هر منبعی برای پیدا کردن عکس استفاده کنید، تنها به خاطر داشته باشید که خود را در یک دایره موضوعی محدود نکنید. هدف از انجام این تمرین آن است که بتوانید با لغات مرتبط با هر موضوع آشنا شوید و از آن‌ها در نوشته خود استفاده کنید. پس تا می‌توانید عکس‌هایی با موضوعات متفاوت را انتخاب کنید و دایره لغات خود را گسترش دهید. و تا می توانید در نوشته هایتان به نکات ریز عکس توجه کنید و آن ها را تشبیه کنید برای مثال از راگ های داخل تصویر تا پوشش و صورت و… بنویسید.

خلاصه نویسی

خلاصه نویسی روشی است که اغلب زبان آموزان آن را نادیده می گیرند به این دلیل مانند روش‌های دیگر سرگرم‌ کننده نبوده و حتی می‌تواند بسیار خسته ‌کننده باشد. اما بهتر است بدانید این تکنیک بدون توجه به سطحی که در آن قرار دارید، مبتدی تا پیشرفته، می‌تواند منجر به تقویت مهارت رایتینگ شما شود. تکنیک خلاصه ‌نویسی فرآیند بسیار ساده‌ای دارد داستان، فیلم، کتاب، مقاله، سخنرانی و یا هر منبع خواندنی یا شنیدنی را که باب میلتان است زا انتخاب کنید. موضوع اصلی (Main Idea) آن را پیدا کنید، جزئیات مطرح شده را یادداشت کنید، سپس تمامی مطلب را به زبان خودتان و به کوتاه‌ترین شکل ممکن بنویسید.

داشتن تمرین روزانه

بسیار مهم است که برای تقویت مهارت رایتینگ، هرروز تمرین کنید. اگر دراین کار مصمم نباشید هرگز قادر نخواهید بود تبدیل به نویسنده ی بهتر شوید. شما نمی توانید داستانها و مطالب خارق العاده ای را خلق کنید مگر این که تلاش کنید و از جایی آن را شروع کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

یادتان باشد درست است که این ابزارها می توانند به شما در تقویت مهارت رایتینگ انگلیسی کمک کنند؛ اما شما باید از ذهن خودتان هم استفاده کنید. گاهی اوقات الگوریتم های استفاده شده در این نرم افزارها نمی توانید نتایج دقیقی به شما بدهند. این اتفاق دلایل زیادی دارد و بیشتر اوقات به این خاطر اتفاق می افتد که متن شما را درک نمی کنند و برای همین ممکن است ترجمه غلط یا اشتباهات دستوری دیگری موقع استفاده از این ابزارها رخ بدهد.

  • Deepl
  • Grammarly
  • Google docs
  • Fluentu

مطالعه کتاب های تقویت مهارت writing

کتاب‌ها از اصلی‌ترین منابع یادگیری هستند که از گذشته تا کنون باقی مانده‌اند. کتاب‌های آموزشی، به توضیح مفاهیم اصلی موضوعات پرداخته و تمرین‌هایی ارزشمند را برای ماندگاری بیشتر در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهند. کتاب‌های آموزشی زبان نیز می‌توانند در تقویت تمامی مهارت‌های شما موثر باشند و از طریق تمرین‌های خود نکات مهمی را در ذهن شما تثبیت سازند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین کتاب‌های موثر در یادگیری و تقویت مهارت رایتینگ آشنا می‌شوید:

  • کتاب successful writing
  • کتاب inside writing
  • کتاب  Longman academic writing series
  • کتاب real writing

سخن آخر

یادگیری زبان انگلیسی یک راه طولانی مدت است که هر زبان آموز برای این راه نیاز به صبر و تمرین دارد. هر  زبان آموز با انجام دادن این تمرین ها می تواند رایتینگ خود را تقویت کند و اگر بتواند قدم به قدم با این روش ها پیش برود به پیشرفت شگفت انگیزی دست می یابد که بعد ها خود این پیشرفت را خواهید دید و ما در این مقاله سعی کردیم که بهترین روش ها را برای تقویت مهارت writing برای شما زبان آموزان ارائه دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده