نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در انگلیس، آمریکا و کانادا

زمانی که صحبت از نمره آیلتس برای مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشور دیگر می‌شود، بسیاری از افراد که سطح زبان متوسطی دارند، ناامید می‌شوند! چرا که نمره آزمون آیلتس بالا ملاک مهاجرت یا ادامه تحصیل در خارج از کشور است؛ اما بهتر است بدانید که این تصور کاملا اشتباه است. شما به راحتی می‌توانید با دوره فشرده آیلتس، نمره مناسب را کسب کنید. برای پذیرش در بسیاری از کشورها و مهاجرت تنها احتیاج به دریافت نمره در آیلتس متوسط دارید؛ چرا که سطح پذیرش آیلتس برای هر آزمون دهنده عدد مشخصی است که باید در خصوص آن بدانید.

در این مقاله قصد داریم به توضیحاتی در خصوص نمره آزمون آیلتس بپردازیم و جزییاتی در خصوص دوره‌های آیلتس و نمره مناسب مهاجرت و تحصیل در کشورهای انگلیس، آمریکا و کانادا را بررسی کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید!

آشنایی با نمره IELTS و آزمون آن

اگر قصدتان مهاجرت با هدف ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته باشد، قطعا به نمره آزمون آیلتس احتیاج دارید. دستیابی به این نمره، نیازمند شرکت در آزمون آیلتس و گرفتن مدرک آیلتس است. آزمون IELTS دارای چند بخش کلیدی مهم است که از طریق آن، مهارت و میزان تسلط به زبان انگلیسی در آزمون‌دهنده ارزیابی می‌شود.

4 بخش مهم شامل مهارت شنیدار (Listening)، مهارت گفتار (Speaking)، مهارت خواندن (Reading) و مهارت نوشتن (Writing) است. شاید به نظرتان کسب این مهارت‌ها بسیار آسان باشد؛ اما بهتر است بدانید که همه چیز تحت کنترل شما نیست و آن چه در دوره‌های معمول زبان انگلیسی آموخته‌اید با آنچه آزمون خواهید داد، متفاوت است.

در واقع، شما با لهجه‌های مختلفی مواجه می‌شوید که درک و فهم آن تنها با تقویت مهارت‌های زبان ممکن است. پس توجه داشته باشید که برای اخذ اپلای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی نیازمند کسب نمره مناسبی در این آزمون هستید.

کشورهای مختلف برحسب قوانین مهاجرت تحصیلی، حد نصاب مشخصی از آزمون آیلتس را اعلام می‌کنند که باید برای اقدامات اولیه بدانید تا برنامه ریزی دقیقی جهت آمادگی و کسب آن داشته باشید.

نمره های آیلتس مناسب تحصیل در خارج ایران

یکی از نکات مهم برای ایجاد پرونده مهاجرت، تشکیل آن است. بسیاری از افراد کاندید مهاجرت به خارج از ایران تصور می‌کنند که برای شروع تشکیل پرونده نیاز به ارائه نمره آزمون آیلتس خواهند داشت. اما بهتر است بدانید که لازمه گشایش این پرونده نمره های آیلتس نیست. پس هرچه زودتر نسبت به این کار اقدام کنید و پرونده مهاجرتی را به جریان اندازید. پس از این کار می‌توانید با گذراندن دوره آنلاین آیلتس یا دوره فشرده آیلتس نسبت به ایجاد آمادگی آزمون اقدام کنید.

نمره آیلتس شما بسته به هدفی که از مهاجرت دارید، باید سقف متفاوتی باشد. مثلا برای پذیرش در دانشگاه X در کشور آمریکا لازم است تا نمره 8 کسب کنید؛ اما دانشگاه Y تنها به نمره 6 نیاز دارد! پس این تفاوت‌ها موجب می‌شود تا در هر سطحی که هستید، نا امید نباشید و برای اطلاع از جزییات تحصیل در کشورهای خارجی و کسب نمره مجاز پذیرش آن‌ها تلاش کنید.

نمره ی آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در انگلستان

اگر علاقه‌مند به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان هستید و قصد مهاجرت به انگلیس را داشته باشید، باید بدانید که اداره مهاجرت انگلیس جهت دریافت ویزای تحصیلی، آیلتس لایف‌اسکیل، آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال را می‌پذیرد. کسب نمره مجاز برای اخذ پذیرش ویزای درجه 1 عمومی انگلیس، حداقل نمره 7 است. اما برای اخذ ویزای درجه 4 دوره تحصیلات تکمیلی می‌توانید سقف نمره آزمون آیلتس را 5.5 درنظر بگیرید.

این نمرات در تمامی مهارت‌های آزمون آیلتس مورد نیاز است و باید برای تامین حد نصاب نمره تلاش خودتان را بکنید. گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی دوره‌های آیلتس بهترین راه برای آمادگی آزمون است. یادتان باشد یک بار هزینه برای کسب آمادگی حرفه‌ای، بسیار کم‌تر از پرداخت هزینه‌های مکرر برای شرکت در آزمون آیلتس است.

نمره ی آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

قوانین مهاجرتی هر کشور شرایط مختلفی دارد. شما برای مهاجرت به کشور مدنظر، باید قوانین مهاجرت حرفه‌ای شغلی و تحصیلی را بدانید. معمولا در کشور کانادا، هر ایالت و هر موسسه آموزش عالی قوانین خاص  خود را دارد. به همین دلیل شما باید شرایط پذیرش در هر کدام از موسسات آموزشی را بررسی کنید و مطابق با حد نصاب اعلام شده توسط آن‌ها تصمیم بگیرید که کدام موسسه و دانشگاه برای شما مناسب‌تر است.

اخذ نمرات بالا در آزمون آیلتس برای پذیرش در دانشگاه‌های مطرح که سطح علمی بالایی دارند، از ضروریاتی است که ملزم به اجرای آن هستید. اگر بخواهید ویزای دانشجویی بگیرید، لازم است تا نمره 5.5 از آیلتس اخذ کرده باشید. این نمره باید در هر 4 مهارت آزمون اخذ شده باشد.

اگر قصدتان شرکت در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا باشد، باید نمره ی آیلتس بالای 6.5 گرفته باشید؛ اما باز هم تاکید می‌کنیم که شرایط پذیرش کلی با شرایط اختصاصی هر دانشگاه و موسسه علمی متفاوت است و شما برای رسیدن به هدف‌تان، باید خواسته‌های موسسه مدنظر را برآورده کنید.

نمره آزمون مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا

دانشگاه‌های آمریکا یکی از پرطرفدارترین علل مهاجرت دانش آموزان و دانشجویان است. برای اخذ پذیرش تحصیلی در آمریکا، باید مطابق با چند گزینه‌ای که در اختیارتان قرار داده می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده