چگونه ریدینگ باعث تقویت مهارت رایتینگ می شود؟

تقویت writing  نیاز به مطالعه و تمرین های مداوم دارد. بسیاری از افراد به دلایل مختلف به مطالعه علاقه ندارند و از آن دوری می کنند. برخی مطالعه را در حد تکلیف مدرسه می دانند و نمی توانند برای مدت طولانی بر روی مطلبی که تمرکز کنند عده ای نیز ترجیح می‌دهند وقت خود را صرف دنبال کردن چیزهای دیگری غیر از مطالعه بکنند این قضیه در مورد زبان آموزان نیز صدق می‌کند به این صورت که به دلایل مختلف از مطالعه فرار می کنند توجیه این فرد معمولاً به این شکل  است که من آنقدر مشغول یادگیری مطالب مختلف هستم که نمیتوانم به مطالعه بیشتر بپردازم اما اگر به این مورد توجه نشود آن گونه که باید نمی‌توانند به تقویت writing ومهارت های ریدینگ خود را بپردازند. برای اکثر افراد نداشتن مطالعه و بی میلی نسبت به آن وقفه ای در زندگی‌شان ایجاد نمی کند اما برای زبان آموزان قضیه متفاوت می باشد برای آنها مطالعه مستمر نقش بسیار حیاتی در یادگیری زبان انگلیسی دارد.

تاثیر ریدینگ بر تقویت wraiting  

  • مطالعه کنید

برای تقویت مهارت های ریدینگ و رایتینگ میتوانید از نمونه منابعی که در ادامه آورده شده است استفاده کنید یا به عبارتی در ادامه به معرفی برخی از بهترین کتاب ها برای تقویت writing اشاره شده است.

  • کتاب active skills for reading :

بهترین کتاب برای تقویت ریدینگ با متن های زیبا برای یادگیری لغات و تقویت writing زبان می باشد یا به عبارتی می توان گفت که به نوعی بهترین کتاب ریدینگ آیلتس می باشد.

  • English collocations in use

این کتاب به شما کمک می کند عبارات حرفه ای را یاد بگیرید و در رایتینگ خود به کار ببرید.

  • Longman essay activator

این کتاب شما را با لغات و عبارات زیبای آشنا می‌کند که می‌تواند نقش بسزایی در تقویت writing  شما داشته باشد.

کتب آموزشی زیادی برای تقویت مهارت‌های ریدینگ و رایتینگ وجود دارد که توسط نویسندگان و کارشناسان به رشته تحریر درآمده اند. در این کتاب ها چگونگی و نحوه نگارش درست و اصولی آموزش داده شده است و کتاب ها می توانند به شما روشهای جدیدی برای نگارش بیاموزند که در تقویت مهارت رایتینگ به شما کمک می‌کند. مطالب به طور غیرمستقیم نحوه نوشتن صحیح را آموزش می دهند در واقع بی دلیل نیست که اگر بگوییم اعلب مطالعه گسترده بهترین راه برای درک نحوه نوشتن صحیح و اصولی میباشد. مطالعه در زمینه ای که می نویسید بسیار مهم است هنگامی که برای آزمون آیلتس آماده می‌شوید باید متن هایی در این رابطه که برای این موضوع در نظر گرفته شده اند را مطالعه نمایید تا بتوانید درک درستی از لحن بیان و ساختار جمله را به دست آورید با این کار می توانید استراتژی مناسب برای موفقیت در آزمون های بین المللی از جمله آزمون آیلتس و تافل را کسب کنید. شما میتوانید برای اطلاع از ساختار درست جملات در زبان انگلیسی به سایت دکتر منوچهرزاده مراجعه کنید.

راه های تقویت مهارت رایتینگ در زبان انگلیسی

ساده شروع کنید

ساده و کوتاه نوشتن قدم اول در تمرین مهارت رایتینگ است. نوشتن می تواند بخشی از برنامه های روزانه شما باشد در واقع شما در طول روز همواره به دلایل مختلف در حال نوشتن هستید از پیام هایی که با دوستانتان رد و بدل می کنید تا یادداشتهای کنار برگه روی میزتان مینویسید پس زمینه نوشتن مقدمات خاصی لازم ندارد. لازم نیست روزی ۱۰ صفحه بنویسید. هدف خود را طوری انتخاب کنید که بتوانید آن را به ثمر برسانید. می توانید از کپشن اینستاگرام یا حتی از یادداشت‌های روی یخچال شروع کنید، خاطرات روزمره خود را به زبان انگلیسی بنویسید. تاثیر نوشتن چند خط در روز را دست کم نگیرید این تمرین مستمر می تواند عادت نوشتن را در شما تقویت کند.

دقت کنید

در تمرین نوشتن دقت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در مهارت هایی مثل مهارت اسپیکینگ روان بودن از اهمیت بیشتری نسبت به دقیق بودن برخوردار می باشد ولی در مهارت نوشتن دقت حرف اول را می‌زند. در مهارت رایتینگ فرصت بازنگری و تصحیح وجود دارد بنابراین حتی چرک نویس های خود را با دقت کامل بنویسید که آگاهی تان نسبت به خطاهای تکراری خود در نوشتن بالا برود و بتوانید آنها را کاهش دهید و مهارت رایتینگ خود را تقویت کنید. از استاد خود یا شخصی با سطح زبان بالاتر از سطح خودتان بخواهید که با بازخوانی نوشته شما به بالا بردن کیفیت آن کمک کند.

به انگلیسی فکر کنید

یکی از اشتباهات بزرگی که ممکن است انجام دهیم فکر کردن به فارسی هنگام نوشتن به انگلیسی است به یاد داشته باشید که قرار نیست ترجمه کنید طبیعتا همه ما به زبان مادری قادر به نوشتن جملات پیچیده تر و سنگین تر هستیم که معادل آنها در انگلیسی هنوز یاد نگرفته و همچنین بسیاری از کلمات و ساختارهای دستور زبان از زبان به زبان دیگر قابل ترجمه نیستند لذا نوشتن جملاتی که کاملاً منطبق با جمله بندی زبان مادری مان باشد تقریباً غیر ممکن خواهد بود و در نظر گرفتن  این اصل باعث ایجاد ایرادهای ساختاری زیادی در متن ها خواهد شد.

فکر کنید و سپس بنویسید

به این فکر کنید که چه مطالبی را میخواهید در رایتینگ خود بگنجانید آنها را دسته بندی کنید و یک طرح کلی و مختصر از آنچه در ذهن تان است روی کاغذ بیاورید این کار باعث می‌شود تحت تاثیر اضطراب ناشی از نوشتن به زبان دیگر مطالب مهم از قلم نیفتد و راحت تر انتخاب کنیم و روی ساختارهای صحیح تمرکز کنید همچنین نتیجه نهایی مرتب‌تر و منسجم تر خواهد بود.

انتخاب درست

متنی متناسب با سطح خود و یا موضوع مورد علاقه خود انتخاب کنید دقت داشته باشید که متن را از کتاب و مجله و یا سایت معتبر انتخاب کنید و مطمئن شوید که به دست شخصی مسلط به زبان انگلیسی نوشته شده باشد. این تمرین را با متون کوتاه آغاز کنید جمله اول را بخوانید و چند بار تکرار کنید سعی کنید مفهوم جمله را به خاطر بسپارید متن را کنار گذاشته و جمله اول را بدون مراجعه مجدد بنویسید اگر کلمات را به طور دقیق به یاد نمی‌آورد هر کلمه دیگر با همان معنی را جایگزین کنید در صورتی که جایگزین دیگری به ذهنتان می رسد جای آن کلمه را خالی بگذارید سپس به متن اصلی مراجعه کرده و جمله اصلی را با آنچه نوشته مقایسه کنید کلماتی را که به یاد نداشته اید در متن جایگزین کنید جمله را دوباره بخوانید حالا نوبت جمله دوم است برای جمله دوم نیز همین راه را تکرار کنید. به همین ترتیب تا آخر متن اصلی پیش برود با هر بار اضافه شدن جملات متن خود را از اول بخوانید و به نحوه اتصال جملات دقت کنید پس از اتمام بازنویسی متن به صورت جمله به جمله می‌توان آن را به برای خود خلاصه نویسی کنید.

ایده پردازی کنید و بنویسید

یکی از راهکارهای مهم در بهتر نوشتن به زبان انگلیسی برنامه ریزی می باشد. هدف از برنامه ریزی یکپارچه کردن اطلاعات و دسته بندی آنها و حذف مطالب و اضافه کردن آنها و تمرکز روی انسجام متن نهایی است این روش تمرین خوبی برای یادگیری و سر و سامان دادن به ایده های تان و تبدیل آنها به یک متن میباشد. فرض کنید موضوع اصلی رایتینگ شما عوامل تاثیرگذار بر روی سلامتی می باشد هر آنچه در رابطه با این موضوع از ذهنتان می گذرد روی کاغذ بنویسید حالا باید ایده ها را مرتب کنید تا به نوشته شما کمک کند. کوتاه ترین متن در زبان انگلیسی شامل سه پاراگراف مقدمه، بدنه متن و بخش نتیجه گیری می باشد. بسته به طول متن مورد نظر شما تعدادی از ایده های انتخاب شده ای که قابل گسترش دادن هستند را به صورت شاخه ای در اطراف موضوع اصلی بنویسید.

تاثیرات نداشتن مطالعه برای مهارت رایتینگ با ریدینگ

برای اکثر افراد نداشتن مطالعه و بی محلی نسبت به آن وقفه ای در زندگی‌شان ایجاد نمی‌کند اما برای زبان آموزان قضیه متفاوت است برای آنها مطالعه مستمر نقش بسیار حیاتی در آموزش زبان انگلیسی دارد به طوری که نداشتن مطالعه می‌تواند مانع یادگیری بیشتر و اصولی شود بنابراین هر چه در زمینه های مختلف مطالعه بیشتری داشته باشند این روش باعث تقویت رایتینگ و ریدینگ می شود و همچنین موفق تر عمل کرده و مهارت بیشتری کسب می کنید. برای تقویت مهارت reading می‌توانید از موضوعاتی شروع کنید که به آنها علاقه دارید و کم‌کم آن را به موضوعات بیشتری ربط دهید. همین اشتیاق به خواندن می تواند به خوبی برای تقویت writing و ریدینگ شود لازم به ذکر است که یادگیری یک زبان جدید مانند زبان انگلیسی می تواند باعث تقویت مغز شما شود. کتاب یا مقاله ای را انتخاب کنید که موضوع آن برای شما جذاب است به یاد داشته باشید یادگیری قرار نیست خسته کننده باشد زیرا باید بتوانید آن را بارها بخوانید و بنویسید تا مطمئن شوید که آن را به خوبی درک کرده اید. روش استفاده از کلمات جدید و کلیدی را در متن به درستی متوجه شده سپس برای تقویت رایتینگ و ریدینگ خود خلاصه متن را با استفاده از لغات و اصطلاحاتی که فرا گرفته اید بنویسید و سپس خلاصه نوشته شده تان را با متن اصلی مقایسه کنید.

کلام آخر

برای تقویت رایتینگ لازم است که این روش های گفته شده در بالا را خوانده و انجام دهید و نه برای مدت کوتاه بلکه برای مدت بلندی تمرین و تکرار لازم دارید که باعث تقویت رایتینگ شما بشود بسیاری از زبان آموزان نمی دانستند که میتوانند با ریدینگ به تقویت مهارت رایتینگ یا برعکس بپردازند اما امروز با خواندن این مقاله دانستید که این کار ممکن است و بسیار تاثیر گذار می باشد.

2 در مورد “چگونه ریدینگ باعث تقویت مهارت رایتینگ می شود؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده