چگونه زبان انگلیسی را روان و بدون اشتباه صحبت کنیم؟

روان شدن مکالمه انگلیسی و سلیس صحبت کردن مرحله ای از یادگیری زبان انگلیسی است. در این مقاله شما را با روش ها و تکنیک های روان صحبت کردن در زبان انگلیسی آشنا می کنم . در ابتدای کارلازم است این واقعیت را قبول کنید که زبان انگلیسی، زبان چندان سختی نیست و از الگوهای گرامری و زبانی ثابت تبعیت نمی کند. سعی کنید برای یادگیری سریع تر زبان انگلیسی با جمله سازی ، تمرین و تکرار آنها را به ذهن خود بسپارید. اگر واقعا می خواهید روان انگلیسی را صحبت کنید باید آن را بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهید. به محض اینکه سوالی به زبان انگلیسی از شما پرسیده شد استرس نگیرید، برای جواب دادن به سوال از همان کلمات و زمان بندی استفاده کنید. اگر زمان جمله حال ساده است به همان زمان سوال را پاسخ دهید و اگر گذشته است به گذشته جواب دهید. یادتان باشد برای پیشرفت بیشتر و پاسخ دادن به سوالات لازم است مهارت شنیداری خود را رشد دهید. هر روز فیلم و سریالهای زبان انگلیسی ببینید. در روان صحبت کردن هیچ وقت از اشتباه کردن در هنگام صحبت کردن نترسید.هر چه قدر در یادگیری زبان انگلیسی سرعت داشته باشید زودتر به هدف خود نزدیک می شوید.

نکات مهم برای روان شدن مکالمه انگلیسی

شروع به صحبت با زبان انگلیسی کنید

برای تسلط به زبان و روان شدن مکالمه انگلیسی حتما باید تمرین صحبت کردن را یاد بگیرید. اگر شما در کشوری زندگی می کنید که زبان آنها انگلیسی نیست، پیدا کردن دوست انگلیس زبان برای تمرین کردن سخت است. اما راهنمایی های زیر می تواند به شما کمک کند:

  1. با کسی که در حال یادگیری زبان انگلیسی است دوست شوید. باهم می توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید و با هم تمرین کنید.
  2. با خریدن پکیج های آموزشی هم می توانید به تقویت زبان انگلیسی خود یا روان صحبت کردن خود کمک کنید.
  3. از برنامه یا اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.
  4. اگر به سطح متوسط زبان انگلیسی رسیدید در کلاس های آنلاین زبان انگلیسی شرکت کنید .
  5. از سایت هایی که برای صحبت کردن با فرد انگلیسی زبان طراحی شده است کمک بگیرید مثل hello talk
  6. با صدای بلند به زبان انگلیسی با خودتان صحبت کنید ودر مورد روزمرگی های خود صحبت کنید یا آنچه را که انجام می دهید توصیف کنید.

روش های خلاقانه بسیار زیادی وجود دارد که با کمک گرفتن از آن می توانید زبان خود را تقویت کنید و برایتان کسل کننده نیاشد.

افزایش اعتماد به نفس در روان شدن مکالمه انگلیسی

یکی از دلایل مهم‌ اینکه نمی‌توانیم به زبان انگلیسی راحت حرف بزنیم، عدم اعتماد به نفس کافی و خجالتی بودن از داشتن لهجه در موقع صحبت کردن است. خجالتی بودن یکی از دغدغه‌های  بسیار بزرگ و مهم برای بسیاری از افراد است. شما حتی اگر بهترین خودتان باشید و توانایی فوق‌العاده‌ای هم داشته باشید، اما اگر بلد نباشید با دیگران صحبت کنید و چیزی برای ارائه نداشته نباشید، نتیجه‌ای نخواهید گرفت. همه ما کسانی را می‌شناسیم که به خاطر اینکه نتوانسته اند توانایی خود را نشان دهند، مورد تمسخر دیگران قرار گرفته اند. بنابراین این موضوع اعتماد به نفس ما را کاهش می دهد. ولی باید خجالتی بودن را کنار بگذاریم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

از سریع صحبت کردن پرهیز کنید و شمرده حرف بزنید

سریع صحبت کردن شما به این علت است که شما اعتماد به نفس کافی ندارید و عصبی هستید . صحبت کردن سریع باعث می شود که موقع صحبت کردن استرس بگیرید بنابراین آرامش خود را حفظ کنید و برای نرمال شدن صحبتتان وانمود کنید که عصبی نیستید و کاملا آرام هستید. صحبت کردن با سرعت هیچ کمکی به درست ادا کردن لغات و قابل فهم بودن صحبت هایتان نخواهد کرد. شمرده تر صحبت کردن باعث می شود که شنوندگان از گفته های شما درک بهتری داشته باشند.

تمرین کردن مداوم

فراموش نکنید تمرین کردن مداوم و روزانه یک ساعت کار کردن یا هفته ای چند ساعت تمرین کردن به شما در روان صحبت کردن به زبان انگلیسی کمک بسیاری می کند. بهترین روش برای تمرین زبان این است که روزی یک ساعت یا چند دقسقه یا حتی چند ساعت اما به صورت مفید به تمرین زبان انگلیسی بپردازید. باید مدام با افراد، اخبار، کتاب، فیلم و سریال، موسیقی و غیره با زبان انگلیسی در ارتباط  باشید.نکته مهم این است که این کار را هر روز بصورت مداوم انجام دهید. شما باید هر روز وقتی مطالعه می کنید تا جایی که می توانید خود را در زبان انگلیسی غرق کنید. باید هر آنچه که زبان انگلیسی به نظرتان دشوار است را بخوانید. حتمااخبار انگلیسی را متوجه نمی شوید یا فیلم را با زبان اصلی انگلیسی  متوجه نمی شوید و نمی توانید متن ها را بخوانید و بفهمید، خوب اگر این توانا یی ها را داشتید دیگر درگیر یادگرفتن زبان نمی شدید. شما باید حد اقل گوش کنید تا گوش شما به مبتدی ترین لغت و جمله ها و تلفظ آشنا شوید.شما واقعا اگر می خواهید انگلیسی را به صورت جدی یاد بگیرید و خوب صحبت کنید، باید تمرین انگلیسی خود را به کار هر روزه تبدیل کنید.

عبارات های انگلیسی را یاد بگیرید

برای اینکه بتوانید به زبان انگلیسی روان و سلیس صحبت کنید باید یاد بگیرید احساسات و فکرهای خود را به زبان بیاورید. پس به جای اینکه یک تعداد کلمه و فعل حفظ کنید سعی کنید عبارات را حفظ کنید. مثلا در زبان فارسی آن عبارت را چگونه می گویید و بعد شیوه ی بیان آن عبارت را به زبان انگلیسی یاد بگیرید.

بیش از حد درگیر گرامر نشوید

نکته مهم در یادگیری زبان هماهنگی بین مطالعه و تمرین کردن است. مکالمه ی روان به تسلط عالی بر گرامر هیچ ارتباطی ندارد. حتی آن فرد انگلیسی زبان که شما برای صحبت کردن الگوی خود قرار داده اید قطعا اشتباهات گرامری مرتکب می شود خوب طبیعی است. روان صحبت کردن یعنی اینکه بتوانید احساسات یا افکار خود را بیان کنید نه اینکه ساکت بنشینید. کتاب گرامر را کنار بگذارید تا بتوانید مدت زمانی را برای تمرین چهار مهارت زبانی صرف کنید. زیاد درگیر شدن با گرامر از سرعت پیشرفت شما می کاهد.

تقویت شنیداری در زبان انگلیسی

برای این که بتوانید سلیس به زبان انگلیسی صحبت کنید، باید یاد بگیرید که چطور به مکالمات این زبان گوش دهید. اگر زمان زیادی را به گوش دادن زبان اختصاص دهید که واقعا خوب است؛ ولی کافی نیست. شما باید ضمن شنیدن یا گوش دادن مداوم زبان انگلیسی، به نحوه ادای بیان کلمات هم دقت کنید. البته بهتر است فقط به دنبال درک معنی لغات  و جمله ها نباشید و به لهجه و نوع بیان گوینده هم توجه کنید. برای مثال باید توجه کنید کدام لغات در جمله به هم وصل می شوند یا  “you” و “ya” در چه زمان و در چه محیط و جمعی استفاده می شود. سعی کنید این جزئیات کوچک ولی مهم را به یاد داشته باشید و در هنگام صحبت کردن، از آنها استفاده کنید.

گسترش دایره لغات

حتی اگر لهجه و بیان شما قوی باشد، اگر لغت زیادی بلد نباشید کاری از پیش نخواهید برد. هراندازه حجم دایره لغات شما وسیع تر باشد، مکالمه هایتان به مراتب عالی تر و شگفت انگیزتر است و به راحتی می توانید در مورد موضوعات گوناگون، یک مکالمه مفید و روان داشته باشید. درنهایت اگر می خواهید واضح و روان به زبان انگلیسی صحبت کنید، حتما دایره لغات خود را گسترش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده