کاربرد مدرک آیلتس

اگر بخواهیم پرمخاطب‌ترین آزمون زبان در جهان را بررسی کنیم، آیلتس در صدر آن‌ها است. این آزمون در 142 کشور در سراسر جهان برگزار می‌شود. معمولا فرصت‌های شغلی، مهاجرتی و تحصیلی زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که یکی از شروط مهم دستیابی به آن، داشتن نمره‌ای خاص در آزمون آیلتس است. کاربرد مدرک آیلتس به گونه‌ای است که پس از دریافت آن می‌توانید فرصت‌های پذیرش در دانشگاه‌های مختلف را بررسی کنید، برای شغل‌های مختلف رزومه ارسال کنید و تحصیلات‌تان در مقاطع بعدی را ادامه دهید و برآورد دقیقی از دانش زبانتان ارائه نمایید.

درک کاربرد مدرک آیلتس و نحوه آمادگی آزمون و دریافت آن از مواردی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید!

آشنایی با آزمون آیلتس

حتما در جریان مراودات روزانه با دوستان و هم‌سن و سال‌های خودتان، اسم آزمون آیلتس به گوش‌تان خورده است. این آزمون بین‌المللی یکی از پرکاربردترین آزمون‌های زبانی است که در سراسر جهان شناخته می‌شود. کافی است قصد مهاجرت یا دریافت پذیرش دانشگاه‌های بی‌المللی و خارجی را داشته باشید تا ضرورت شرکت در این آزمون ایجاد شود. آیلتس دارای دو نوع آزمون آکادمیک و جنرال است که در ادامه با جزییات آن آشنا خواهید شد.

  1. آزمون آکادمیک آیلتس: کاربرد مدرک آیلتس آکادمیک برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه‌های خارجی را دارند. در واقع، تمام دانشگاه‌های انگلیسی زبان، برای پذیرش دانشجو در جایگاه‌های مختلف به نتیجه این آزمون احتیاج دارند.
  2. آزمون جنرال آیلتس: کاربرد مدرک آیلتس جنرال برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند. اقدام جهت دریافت پذیرش کار در کشورهای دیگر و همچنین، درخواست مهاجرت به بسیاری از آن‌ها، نیازمند دریافت مدرک آیلتس جنرال است.

بیشترین کاربرد مدرک آیلتس

اگر در جستجوی کاربرد مدرک آیلتس باشید، قطعا مطالعه و بررسی این موضوع، پاسخ تمام سوالات ذهنی‌تان را خواهد داد. شناخت آزمون آیلتس و کاربردهای آن به شما کمک می‌کند تا مطابق با نیازتان به مطالعه منابع متعدد و کسب نمره بالا در آزمون بپردازید.

کاربرد مدرک آیلتس در تحصیلات

ادامه تحصیل یکی از راه‌های مهاجرت و شروع زندگی در کشورهای دیگر محسوب می‌شود. اگر بخواهید برای اخذ پذیرش یا فاند (سرمایه) اقدام کنید، باید حتما مدرک آیلتس دریافت کرده باشید. معمولا از سوی هر دانشگاه، یک سقف مشخصی از نمره آیلتس تعیین می‌شود که لازم است به آن برسید. توانایی شما در دستیابی به این نمره بر حسب میزان مهارتتان مشخص می‌شود.

جالب است بدانید که دارا بودن مدرک آیلتس حتی برای افرادی که سابقه چندین مقاله بین‌المللی ISI و CTI دارند نیز، ضروری است. پس می‌توان گفت تمام افراد متقاضی ادامه تحصیل و پیشرفت در خارج از ایران نیاز به مدرک آیلتس خواهند داشت.

کاربرد مدرک آیلتس حتی در ایران نیز بالا است. اگر قصد ادامه تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا داشته باشید، این مدرک برای‌تان شرایط مطلوب‌تری فراهم خواهد کرد و شانس موفقیت‌تان در مصاحبه دکترا بیشتر خواهد بود.

کاربرد مدرک آیلتس در کسب و کار

تفاوتی ندارد که قصد به دست آوردن فرصت شغلی در ایران را داشته باشید یا برای مهاجرت به کشور دیگر و اخذ فرصت شغلی به دنبال شرایط خاصی باشید؛ به هر حال، نمره آزمون آیلتس برای‌تان یک مزیت عالی است.

تمامی کشورهای اروپایی، آمریکایی و انگلیسی برای پذیرش افراد در شغل‌های مختلف، شرط دارا بودن یک نمره حداقلی در آیلتس را گذاشته‌اند. برای کار در کشور کانادا، انگلیس، استرالیا، آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، باید مدرک آیلتس ارائه کنید.

حداقل نمره آزمون آیلتس برای کار در سطوح مختلف و شرکت های مختلف متفاوت است. برای مثال اگر بخواهید از کانادا به دنبال پذیرش شغلی باشید، باید حداقل نمره آیلتس تعیین شده توسط هر کارفرما را بررسی کنید و مطابق با همان مدارک ارائه کنید.

در نیوزلند حداقل نمره این آزمون 4 درنظر گرفته شده است و برای استرالیا، این حداقل 5 و 6 اعلام شده است. هرچه نمره بالاتری در آزمون کسب کرده باشید، امکان موفقیت‌تان در فرصت‌های شغلی بهتر، بالاتر خواهد بود. جالب است بدانید در ایران نیز، بسیاری از شرکت‌های معتبر بین‌المللی با تعیین سقف نمره آیلتس، دست به پذیرش افراد در شغل‌های مختلف می‌زنند.

کاربرد مدرک آیلتس در مهاجرت

قطعا یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر فرد برای زندگی در محیطی جدید، برقراری ارتباط، امکان مطالعه و داشتن آگاهی است. مدرک آیلتس یکی از راه‌های ارزیابی این موضوع در افرادی است که قصد مهاجرت دارند. در واقع، تفاوتی ندارد که مقصد شما کجاست، به هر حال ارائه نمره حداقل آیلتس در مدارک مهاجرت، از ضروریاتی است که باید درنظر داشته باشید.

قوانین هر کشور برای پذیرش مهاجران متفاوت است. اگر قصدتان سفر به کشوری خاص و اخذ ویزا، اجازه کسب و کار، تحصیل و زندگی در آن‌جا است، باید نمره حداقلی اعلام شده توسط آن کشور را اخذ کنید. این سطح نمره در کشورهای مختلف متفاوت است. کشورهایی مثل کانادا، نیوزلند و استرالیا از مشهورترین کشورهای دنیا هستند که برای پذیرش مهاجران شرط نمره آیلتس و دریافت مدرک آن را قرار داده‌اند.

کاربرد مدرک آیلتس در تدریس زبان

یکی از شغل‌های پردرآمد و پرطرفدار در ایران، تدریس زبان انگلیسی است. اگر به این زمینه علاقه‌مند باشید، باید جهت دریافت مدرک آیلتس اقدام کنید. این مدرک به شما کمک می‌کند تا سطح زبان‌تان را اثبات کنید و برای پذیرش در موسسات زبان حرفه‌ای آماده شوید.

جالب است بدانید که در بسیاری از کشورها دارا بودن مدرک آیلتس به عنوان مشخصه‌ای در تعیین صلاحیت تدریس زبان شناخته می‌شود. پس اگر به این شغل علاقه‌مند هستید، حتما برای دریافت آیلتس اقدامات لازم را انجام دهید.

کاربرد مدرک آیلتس در شغل‌های خاص

بسیاری از شغل‌ها در سراسر جهان وجود دارد که اگر متقاضی فعالیت در آن‌ها باشید، داشتن مدرک آیلتس یکی از ضروریات‌تان محسوب می‌شود. شغل‌های اقتصادی، پیراپزشکی، پرستاری، حسابداری، گردشگری و هوانوردی از جمله مشاغلی است که هر گونه فعالیت حرفه‌ای در آن، نیازمند ارائه مدرک آیلتس است.

آیا مدرک آیلتس معتبرتر از تافل است؟

اگر بخواهید برای کارهایی خارج از ایران اقدام کنید، تفاوتی ندارد که اولویت با مهاجرت‌تان باشد یا پذیرش کاری و تحصیلی! به هر حال، لازم است یکی از دو مدرک زبان را دریافت کنید. اما شاید به نظرتان یک دوراهی مابین دریافت مدرک آیلتس یا تافل وجود داشته باشد. به نظرتان کدام نسبت به دیگری برتری دارد؟ مدرک آیلتس برای دریافت پذیرش و فعالیت در کشورهایی مثل استرالیا و انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما در صورتی‌که قصدتان دانشگاه‌های کانادا و آمریکا باشد، بهتر است بدانید که تافل امتیاز بالاتری دارد؛ اما به طور کلی، قصد و هدفی که دارید، تعیین می‌کند کدام مدرک برای‌تان کاربرد بیشتری دارد؛ آیا آیلتس می‌تواند مزیت محسوب شود یا تافل امتیاز بیشتری خواهد داشت!

خلاصه مطلب

دریافت مدرک آیلتس به شما کمک می‌کند تا پله‌های رشد و پیشرفت را طی کنید. اصلا تفاوتی ندارد که قصدتان فعالیت در ایران باشد یا بخواهید برای مهاجرت و ادامه تحصیل یا کار اقدام کنید! این مدرک می‌تواند کلید باز شدن راه‌هایی جهت پیشرفت‌تان باشد. به همین دلیل سالانه صدها هزار نفر در سراسر دنیا برای این آزمون آماده می‌شوند و پیوسته در حال تلاش برای گرفتن نمرات بالاتری در آن هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده