کاربرد مدرک GMAT

کاربرد مدرک GMAT

با تحولات دنیای کسب و کار و ضرورت آموزش آکادمیک در این حوزه، طرفداران رشته‌های مرتبط با MBA روزبه‌روز افزایش می‌یابد. همین موضوع میل آشنایی با جدیدترین متدهای کسب و کار و مدیریت را  افزایش داده است. بسیاری از اساتید، متخصصین و دانشجویان این حوزه برای کسب تجربیات و علم روز، تمایل به اخذ پذیرش، فاند و مهاجرت به کشورهای تراز اول در این حوزه دارند. به همین دلیل، طرفداران آزمون جی مت و دریافت کنندگان مدرک GMAT روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

اگر شما نیز تمایل دارید اطلاعاتی در خصوص مدرک GMAT، چگونگی دریافت آن و جزئیات دیگر آماده سازی شرکت در مدرک GMAT کسب کنید، حتما همراه ما باشید.

مدرک GMAT چیست؟

ابتدا بهتر است بدانید که جی مت چیست و چرا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است. آزمون جی مت که مخفف Graduate Management Admission Test است، این روزها برای افرادی که در حوزه کسب و کار، مدیریت، اقتصاد و حسابداری فعالیت می‌کنند، به شدت اهمیت دارد. این آزمون بررسی دقیق، کلی و سخت‌گیرانه‌ای در حوزه آکادمیک انجام می‌دهد و تجربیات افراد را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مدرک GMAT می‌تواند نشان دهنده مهارت افرادی باشد که مشتاق تحصیل یا کار در حوزه کسب و کار، MBA، تجارت، اقتصاد و بازرگانی هستند.

این مدرک و نمره آن نشان دهنده علم و تخصص این افراد در سطح یک آزمون بین‌المللی است. پس برخلاف تصور بسیاری از افراد، مدرک جی مت ارتباطی به مدرک زبان انگلیسی مثل آیلتس و تافل ندارد و موضوعی کاملا مجزا است.

چگونگی برگزاری آزمون جی مت

اگر بخواهید برای دریافت مدرک GMAT اقدام کنید، لازم است تا ابتدا برای شرکت در آزمون جی مت ثبت نام نمایید. این کار با ثبت نام در سایت MBA.com صورت می‌گیرد. پس از ثبت نام و مشخص شدن نحوه برگزاری آزمون، کافی است راس ساعت مقرر در مراکز برگزاری آزمون حاضر شوید و پشت سیستم کامپیوتری منتظر ورود به محیط آزمون باشید. پس از پاسخ دادن به سوالات و ثبت سیستمی آن، نمره شما نمایش داده می‌شود. این نمره به صورت غیر رسمی اعلام می‌شود و پس از 21 روز می‌توانید نتیجه آزمون را پرینت کنید و مدرک آن را دریافت کنید.

نمره مدرک GMAT

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید مدرک نمره‌ای که از این امتحان اخذ می‌کنید، تعیین کننده سطح دانشگاه‌ها و مراکزی است که شما را پذیرش می‌کنند. هرچه نمره بالاتری گرفته باشید، شانس بیشتری برای قبولی در مصاحبه‌های شغلی و پذیرش دانشگاه دارید. نمره کل آزمون جی مت 800 است، درصورتی که نمره شما 700 باشد، قطعا نتیجه عالی از آزمون گرفته‌اید و شانس بالایی برای پذیرش در شرکت‌های خوب و دانشگاه‌های دارای رتبه دارید.

گاهی پذیرش رشته‌های MBA و مرتبط با آن، برای 10 دانشگاه برتر به نمره‌ای بیش از 700 نیاز دارد. اما همه چیز به رزومه کلی شما وابسته است؛ چرا که نمره GMAT نیز بخشی از رزومه شما محسوب می‌شود.

کاربرد مدرک GMAT چیست؟

اطلاع از کاربرد یک آزمون به شما کمک می‌کند تا انگیزه کافی برای شروع یک پروسه تلاش را داشته باشید. آزمون جی مت به عنوان یکی از کاربردی‌ترین و کلیدی‌ترین آزمون‌های حوزه اقتصاد، کسب و کار، حسابداری و رشته‌های مرتبط با آن شناخته می‌شود. در واقع، اگر شاگرد اول دانشگاه شریف باشید، اما مدرک جی مت نداشته باشید، پذیرش‌تان در مقاطع ارشد و دکترا دانشگاه‌های برتر دنیا امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل، باید شرکت در این آزمون را جدی بگیرید و برای کسب رتبه بالا تلاش کنید.

1- کاربرد مدرک GMAT در پذیرش دانشگاه

تفاوتی ندارد که قصد گرفتن فاند داشته باشید یا پذیرش یک دانشگاه خوب مدنظرتان باشد، به هر حال باید برای شروع این پروسه از مدرک GMAT استفاده کنید. قبولی در دانشگاه‌های تراز اول آمریکا، انگلیس، کانادا و بسیاری از کشورهای برند در حوزه MBA، تنها زمانی ممکن است که مدرک GMAT داشته باشید. این مدرک تعیین کننده سطح علمی شما در یک سیستم ارزیابی بین المللی است. در واقع، حتی ارزش این نمره از نمرات واحدهای دانشگاهی و معدل‌تان بالاتر است!

2- کاربرد جی مت در رزومه کاری

حتی اگر قصد مهاجرت یا دریافت پذیرش در رشته‌های مختلف دانشگاهی را نداشته باشید، باز هم شرکت در این آزمون برای قوی‌تر کردن رزومه کاری‌تان بهترین اقدام است؛ چرا که فعالیت در حوزه MBA و کسب و کارهای این‌چنینی، نیازمند داشتن رزومه‌ای قابل استناد است. معمولا سطح مدیریت و اطلاعات آکادمیک افراد در این حوزه، اصلا قابل ترسیم و توضیح نیست. به همین دلیل، مدرک GMAT می‌تواند یک گام مهم در جهت زندگی حرفه‌ای‌تان باشد.

3- کاربرد مدرک GMAT در ویزای کاری

یکی از مواردی که دانشجویان را برای دریافت مدرک GMAT تشویق می‌کند، کاربرد آن برای دریافت ویزای کاری است. بی شک، این مدرک در حوزه کسب و کار، اقتصاد، حسابداری و بازرگانی یکی از معتبرترین گزینه‌هایی است که در اختیار دارید، پس طبیعی است که بتوانید با استناد به آن، درخواست ویزای کاری داشته باشید. معمولا شناخت سطح انتظارات شرکت‌ها و کشورها از نمره جی مت، به شما کمک می‌کند تا بالاترین شانس‌تان را امتحان کنید.

4- کاربرد جی مت در رزومه خارجی

شرکت‌هایی که در حوزه کسب و کار و اقتصاد فعالیت دارند، برای استخدام نیروهای تازه نفس سخت‌گیری‌های زیادی دارند. انجام مصاحبه‌های متعدد و بررسی رزومه تخصصی افراد، از جمله رایج‌ترین عملکرد شرکت‌های بزرگ و برند در این حوزه محسوب می‌شود.

زمانی که هیچ سابقه حرفه‌ای در این حوزه ندارید، باید رزومه خودتان را قوی‌تر کنید. انجام کارآموزی یا دارا بودن مدرک GMAT به شما کمک می‌کند تا همه چیز را برای موفقیت آماده کنید. بسیاری از شرکت‌های باسابقه و حرفه‌ای در این حوزه، پس از مشاهده نمره بالای مدرک GMAT شما، انگیزه‌ای قوی برای جلب نظرتان پیدا می‌کنند و فرصت‌های شغلی بسیاری برای‌تان ایجاد می‌شود.

آمادگی آزمون جی مت

آمادگی در آزمون یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید برای آن وقت و هزینه زیادی صرف کنید. یکی از معتبرترین دوره‌های این آزمون، The Princeton Review است. با ثبت نام در این دوره می‌توانید به منابع تمرینی و آزمون‌های شبیه سازی شده دست پیدا کنید.

مبلغ ثبت نام این دوره بین 300 الی 3000 دلار است. برحسب نوع رشته‌ای که انتخاب می‌کنید، طول مدت دوره و منابع آن متفاوت است. دومین دوره مهم برای آمادگی جی مت، Kaplan است. این دوره با دارا بودن دو منبع کتاب آمادگی و راهنمای استراتژی‌ها به شما کمک می‌کند تا برای آزمون آمادگی کافی پیدا کنید.

دوره‌هایی که توسط موسسه Magoosh برگزار می‌شود نیز، دسترسی به 150 ویدئو آموزشی و صدها سوال مشابه با آزمون جی مت را فراهم می‌کند. مدت زمان این دوره برای تمامی رشته ها حدود 1 سال است و هزینه دسترسی آنلاین شما 129الی 680 دلار بوده که براساس رشته مدنظرتان متغیر است. موسسه Manhattan نیز، منابع این آزمون را برای آمادگی بیشتر شما ارائه می‌کند. ارائه نکات مهم در رشته‌های مختلف و همچنین، تست زنی در محیطی شبیه سازی شده از امکانات فوق‌العاده‌ای است که موجب محبوبیت این موسسه شده است. در صورت تمایل به تست زنی و حضور در محیط شبیه سازی شده با آزمون جی مت، حتما از امکانات examPAL استفاده کنید و سطح تجربه، تخصص و سرعت عمل‌تان را افزایش دهید. این مهم‌ترین کاری است که برای آمادگی آزمون باید انجام دهید تا رشته کار دستتان باشد.  مطمئن باشید با تلاش و تداوم تمرینات می‌توانید مدرک GMAT را دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده