کاربرد مدرک GRE

کاربرد مدرک GRE

اگر در جستجوی روش‌های مهاجرت و مدارک مورد نیاز آن بوده باشید، قطعا اسم مدرک GRE به چشم‌تان خورده است. این مدرک که حاصل آزمون  GREاست، توسط یکی از موسسات آمریکایی به نام ETS برگزار می‌شود. این آزمون تمامی اطلاعات آکادمیک شما را بررسی می‌کند و قدرت تحلیل اطلاعات‌تان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. نتیجه آزمون GRE تعیین کننده میزان تسلط فرد به اطلاعات تحصیلی و آگاهی در زمینه‌های مختلف آکادمیک است. مدرک  GREکاربردهای مختلفی دارد که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

اگر شما نیز کنجکاو هستید اطلاعاتی در خصوص مدرک  GREکسب کنید و مزایای دریافت آن را بدانید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مدرک  GREچیست؟

مدرک GREکه مخفف Graduate Record Examination است، پس از شرکت در آزمون‌ GRE دریافت می‌شود. این آزمون به منظور سنجش سطح اطلاعات آکادمیک افراد برگزار می‌شود. به همین دلیل نتیجه آن و در نهایت، مدرک  GREبسیار مورد توجه است. این آزمون در 3 بخش مهم ارائه می‌شود که شامل درک مطلب، نگارش تحلیلی و استدلال ریاضی است.

جالب است بدانید که مدرک  GREدارای دو نوع آزمون جنرال و سابجکت است. عموما برای سنجش مهارت آکادمیک تحلیل و زبان، از نوع جنرال این آزمون استفاده می‌شود. نوع سابجکت آن مخصوص متقاضیان رشته‌های تحصیلی مثل ریاضیات، ادبیات، زیست شناسی، روانشناسی، شیمی و… است.

کاربرد مدرک  GRE چیست؟

قطعا شرکت در آزمون‌های بزرگی مثل GRE هزینه نسبتا زیادی برای‌تان به همراه دارد. پس طبیعی است که ابتدا در خصوص مزایای دریافت آن بدانید و از کاربرد مدرک  GREمطلع شوید. دریافت چنین مدارکی به منظور ایجاد رزومه قوی در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد. در این بخش قصد داریم به مهم‌ترین کاربرد مدرک  GRE اشاره کنیم تا انگیزه کافی برای اقدامات لازم را کسب کنید.

1- اخذ پذیرش تحصیلی با مدرک جی آر ای

یکی از کاربردهای مهم مدرک GRE، اخذ پذیرش تحصیلی است. اگر بخواهید در یکی از موسسات آموزشی یا دانشگاه‌های‌ کشورهای خارجی پذیرش بگیرید، باید مدرک GRE داشته باشید.

بهتر است بدانید که برخی مدارک دیگر نیز وجود دارد که معادل دریافت GRE است. نمره مدنظر موسسات آموزشی مختلف و دانشگاه‌ها، بر حسب کیفیت آموزش، رتبه دانشگاه و موارد این‌چنینی متفاوت است. اگر قصد دریافت پذیرش از دانشگاه خاصی دارید، حتما نسبت به بررسی نمره حداقلی مدنظر در مدرک GRE، تحقیقات کافی انجام دهید.

کشورهای انگلیس، آمریکا، کانادا و بسیاری از کشورهای اروپایی مدرک GRE را به عنوان یک مدرک آکادمیک معتبر می‌شناسند. گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های معتبری مثل هاروارد و دانشگاه‌های انگلستان، نیازمند دریافت نمره عالی در آزمون GRE است. برای مشاهده لیست دانشگاه‌هایی که مدرک GRE را می‌پذیرند، به لینک زیر مراجعه کنید و نام کشور و شهر مدنظرتان را انتخاب کنید تا لیست دانشگاه‌ها به شما نمایش داده شود.

Institutions and Fellowship Sponsors Approved to Receive GRE Scores (For Test Takers) (ets.org)

2- اخذ ویزا شغلی با مدرک جی آر ای

میل بسیاری از افراد به مهاجرت، انگیزه بسیار قوی برای شرکت در آزمون GRE و دریافت مدرک آن را ایجاد کرده است. یک نمونه از کاربرد مدرک GRE، اخذ ویزای شغلی است. شما به عنوان یک رزومه قوی و مدرکی معتبر از علم و دانش‌تان، می‌توانید مدرک جی آر ای ارائه کنید.

بسیاری از شرکت‌های معتبر دولتی و خصوصی در کشورهای مختلف، حداقل نمره‌ای برای پذیرش شغلی درنظر گرفته‌اند. در صورتی که نمره آزمون GRE مطلوبی کسب کرده باشید، می‌توانید اقدامات لازم برای اخذ ویزای شغلی را انجام دهید. به مرور با فراهم کردن مقدمات ورود به کشور جدید، می‌توانید موقعیت‌های دیگر را بسنجید و برای کسب نمرات بالاتر در آزمون و همچنین، ارتقا شغلی، اقدام به شرکت مجدد در آزمون کنید.

3- ایجاد موقعیت کاری خارجی با مدرک جی آر ای

زمانی که ویزای تحصیلی دارید و در حال تحقیقات یا تحصیلات هستید، اجازه کار پاره وقت به شما داده می‌شود. زمانی که هیچ رزومه و تخصصی نداشته باشید، قطعا ناچار به شروع کار روزانه هستید! کارهایی مثل فروشندگی، کار در پمپ بنزین و رستوران؛ اما دارا بودن مدرک GRE به شما کمک می‌کند تا اعتبار خودتان را حفظ کنید و مطابق با نتیجه آزمون GRE نسبت به ارسال رزومه اقدام کنید.

کشف فرصت‌های شغلی با کمک نتایج این آزمون بسیار هیجان انگیز است و ذهن شما را برای شرکت مجدد در آزمون و کسب رتبه بالاتر آماده می‌کند تا پیشرفت شغلی خوبی را شاهد باشید.

4- تغییر شغل با مدرک جی آر ای

شاید تصور کنید که کاربرد مدرک GRE تنها در زمان مهاجرت است و پس از آن چندان کارایی خاصی ندارد. اما بهتر است درنظر داشته باشید که این آزمون به مدت 2 سال اعتبار دارد و شما می‌توانید در این مدت برای ارتقا شغلی خودتان و تغییر شغل فعلی، با ارائه اطلاعات آزمون و نمره کسب شده در آن، مقدمات تغییر شغل‌تان را فراهم کنید. حتی اگر 2 سال تاریخ این مدرک به اتمام برسد، می‌توانید با شرکت مجدد در آزمون و کسب نمره بالاتر، رزومه‌ای قابل استناد و قوی برای خودتان ایجاد کنید. این نمره نشان دهنده تخصص و توانایی آکادمیک و تحلیلی شما است.

5- رزومه سازی با مدرک جی آر ای

یکی دیگر از مواردی که به عنوان کاربرد مدرک GRE می‌توان به آن اشاره کرد، ساخت رزومه است. شما می‌توانید با کمک نتیجه آزمون GRE برای خودتان رزومه‌ای قوی و قابل استناد بسازید. استفاده از این رزومه برای مشاغل خارج از ایران نیز، امکان‌پذیر است. حتی این امکان وجود دارد که برای گرفتن پروژه‌های دورکاری و داشتن درآمد دلاری، مدرک GRE با نمره بالا دریافت کنید و سپس، برای فرصت‌های شغلی مختلف، خودتان را معرفی نمایید. با این کار می‌توانید بدون خروج از ایران رزومه‌ای بین المللی برای خود ایجاد کرده و با کمک مدرک معتبر GRE خودتان را اثبات کنید.

کاربرد GRE در مهاجرت به چه کشورهایی است؟

اگر بخواهید به کشورهایی مثل کانادا، آمریکا و انگلیس مهاجرت کنید، استفاده از امتیاز نمره بالا در GRE می‌تواند برای‌تان یک شانس بیشتر از سایرین ایجاد کند. به همین دلیل، کاربرد GRE در مهاجرت به کشورهای توسعه یافته و جهان اول بسیار جدی است.

آیا مدرک GRE جایگزین تافل و آیلتس است؟

خیر، حوزه GRE حول محور موضوعات تخصصی و آکادمیک است؛ در حالی‌که تافل و آیلتس به عنوان مدارک تخصصی در حوزه دانش زبان ارائه می شود. پس هیچ ارتباطی بین GRE و تافل یا آیلتس وجود ندارد و گاهی دریافت هر دو مدرک نیاز است.

آیا دریافت مدرک GRE مشکل است؟

بیشتر افراد با مطالعه و آگاهی در خصوص مزایا و کاربرد مدرک GRE، انگیزه زیادی برای شرکت در آزمون پیدا می‌کنند. یکی از نگرانی‌های رایج در خصوص مدرک GRE مشکل بودن مباحث آزمون آن است. شما به عنوان فرد متقاضی شرکت در این آزمون باید بدانید که مفاد آموزشی آن مربوط به موضوعات تحلیلی، استدالی، درک مطلب انگلیسی و ریاضی است. پس اگر تصمیم جدی برای صرف هزینه و زمان گرفته‌اید، از طریق منابع معرفی شده اقدام کنید.

ساعات و روزهای زیادی به آموزش زبان و ریاضیات اختصاص دهید. سعی کنید بخش شنیداری و گفتاری‌تان را قوی کنید و دایره لغات زبان انگلیسی را گسترش دهید. آن‌چه اهمیت زیادی در این زمینه دارد، تسلط بر تست زنی و حفظ آرامش در پاسخ گویی به سوالات است. این آزمون به دلیل اعتبار بین‌المللی، دارای سطح بسیار بالایی است و برای کسب نمره خوب در آن، باید تلاش زیادی کنید. به یاد داشته باشید که سرعت تایپ نیز، یکی از نکات نانوشته‌ای است که باید برای آن زمان کافی اختصاص دهید تا تسلط مطلوبی به دست آورید. به طور میانگین حداقل 1 الی 3 سال جهت دریافت نمره بالا و اخذ مدرک GRE معتبر احتیاج دارید تا آمادگی مناسبی کسب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده