کاربرد مدرک PTE

آیا متقاضی مهاجرت هستید و می‌خواهید اطلاعاتی در خصوص مدرک PTE و آزمون آن کسب کنید؟ آیا قصد فاند یا پذیرش در دانشگاه‌های معتبر را دارید و به دنبال مدرک PTE معتبر برای زبان می‌گردید؟ آیا قصد دارید با شرکت در آزمون PTE رزومه‌ای حرفه‌ای برای خودتان بسازید؟

اگر پاسخ‌تان به یکی از سوالات بالا مثبت است، قطعا اطلاعاتی که در ادامه بررسی می‌کنیم برای‌تان جذاب است. مدرک PTE به عنوان یکی از مدارک معتبر و بین‌المللی ارزیابی زبان شناخته می‌شود. معمولا افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند، برای ارائه سطح واقعی خودشان از شناخت و تسلط بر زبان انگلیسی، این مدرک را ارائه می‌کنند. میزان کاربردی بودن مدرک PTE موضوعی است که باید به عنوان کاندید دریافت آن بدانید.

در ادامه به بررسی روند دریافت مدرک PTE و شرایط استفاده از آن برای رشد و پیشرفت زندگی و تحصیلات را بررسی می‌کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

آزمون PTE چیست؟

آزمون Pearson Test of English که به طور اختصار PTE گفته می‌شود، یکی از سنجش‌های معتبر بین‌المللی در زمینه زبان انگلیسی محسوب می‌شود. این آزمون به طور کاغذی برگزار نمی‌گردد و در سراسر دنیا از طریق کامپیوتر می‌توان در این آزمون شرکت کرد.

جالب است بدانید که در پروسه آزمون PTE هیچ نقش انسانی وجود ندارد و شما پشت یک رایانه به مدت 3 ساعت پاسخ‌گوی سوالات مربوط به 4 بخش مهم زبان (شنیداری، گفتاری، خواندنی و نوشتنی) خواهید بود. حتی سوالات مربوط به Speaking شما نیز از طریق سیستم ضبط می‌شود و برای ممتحن ارسال می‌گردد. پس از پایان امتحان، حداقل 5 روز زمان نیاز است تا پاسخ و نتیجه آزمون برای شما ارسال شود. هزینه شرکت در آزمون PTE حدود 150 تا 220 دلار است. این هزینه در کشورهای مختلف متغیر است.

سبک سوالات آزمون PTE

  • بخش نوشتاری
    • خلاصه نویسی
    • توضیح عکس
    • بازگو کردن محتوای سخنرانی
    • تکرار جملات
    • معرفی شخصی
    • خواندن
    • مقاله
  • بخش خواندنی
    • جای خالی را پر کنید
    • مرتب سازی پاراگراف
    • سوالات چند گزینه‌ای
  • بخش شنیدنی
    • خلاصه نویسی متن شنیده شده
    • سوالات چند گزینه ای
    • نوشتن کلمات از لحاظ دیکته
    • تعیین واژه‌های نادرست
    • جای خالی را پرکنید
  • بخش مکالمه

چه کشورهایی مدرک PTE را می‌پذیرند؟

پیش از این‌ها، مدرک آیلتس و تافل تنها برای ارائه به دانشگاه‌ها و مدارک مهاجرتی به کانادا، آمریکا، استرالیا و انگلستان و سایر کشورها مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما پس از مدتی، آزمون PTE نیز به عنوان یکی از آزمون‌های مورد تایید استرالیا اعلام شد.

این آزمون سطحی آسان‌تر از تافل و آیلتس دارد و به همین دلیل، نیز، موفقیت افراد در اخذ نمره بالا بیشتر است. بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات علمی آمریکا، کانادا، انگلستان و… مدرک PTE را به عنوان یک مدرک معتبر از سنجش زبان قبول دارند. برای مشاهده لیست این دانشگاه‌ها، به وب سایت PTE مراجعه کنید و دانشگاه مدنظرتان را بررسی نمایید. همچنین، دانشگاه های Yale university، NYU، Harvard university، Columbia university و … مدرک PTE را معتبر می‌دانند.

کاربرد مدرک PTE چیست؟

درک کاربرد مدرک PTE به شما کمک می‌کند تا برنامه ریزی دقیق و اصولی در این زمینه داشته باشید. این موضوع ذهن‌تان را برای اقدامات جانبی مهاجرتی، پذیرش دانشگاه و یافتن فرصت شغلی آماده می‌کند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه به کاربرد مدرک PTE اشاره کنیم.

1- دریافت ویزای مهاجرت با مدرک پی تی ای

یکی از کاربردهای مهم PTE دریافت ویزای مهاجرت است. شما با استفاده از مدرک PTE می‌توانید برای مهاجرت اقدام کنید. بسیاری از کشورها مانند استرالیا، این مدرک را به عنوان یک شاخصه مهم در ارزیابی زبان می‌پذیرند. به همین دلیل، هر چه نمره این آزمون شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای مهاجرت خواهید داشت. معمولا مجموعی از تحصیلات، رزومه کاری و مدرک PTE می‌تواند برای مهاجرت استفاده شود.

2- دریافت پذیرش و فاند از دانشگاه با مدرک پی تی ای

اگر علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های سراسر دنیا هستید، حتما  مدرک PTE برای‌تان کاربردی است. با استفاده از این مدرک می‌توانید جهت دریافت فاند یا پذیرش دوره کالج و تحصیلات تکمیلی ارشد یا دکترا اقدام کنید. نمره آزمون شما نشان دهنده میزان تسلط‌تان به زبان انگلیسی است که معمولا توسط دانشگاه‌های معتبر مورد بررسی قرار می‌گیرد. هرچه نمره بالاتری داشته باشید، شانس پذیرش در دانشگاه‌های باکیفیت و به‌ نام برای‌تان بیشتر است.

3- دریافت ویزای کاری با مدرک پی تی ای

یکی از روش‌های مهاجرت، پیدا کردن کار در یک کشور دیگر است. این موضوع بر اساس قوانین هر کشور متفاوت اجرا می‌شود. برخی کشورها با مشاهده رزومه و نمره مدرک PTE تصمیم می‌گیرند که آیا ویزای کاری به شما ارائه کنند یا خیر!

در برخی دیگر از کشورها، شما باید یک شرکت یا دانشگاه برای شروع همکاری پیدا کنید که باتوجه به رزومه، درخواست کار شما را پذیرفته است و سپس، به کشور مورد نظر مهاجرت کنید. در هر صورت، برای ایجاد این رزومه حرفه‌ای و فراهم کردن مقدمات موردنیاز جهت پذیرش کاری، لازم است تا مدرک PTE داشته باشید. هرچه نمره بهتری اخذ کرده باشید، شانس‌تان برای استخدام و شروع همکاری در شرکت‌های بزرگ‌تر و تخصصی، بیشتر خواهد بود.

4- ایجاد رزومه قوی با مدرک پی تی ای

بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، برای ورود به تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا، نیازمند ارائه مدرک معتبری در خصوص زبان هستند. به همین دلیل، در آزمون PTE شرکت می‌کنند تا رزومه مناسبی برای این بخش از فعالیت حرفه‌ای و تحصیلی‌شان ایجاد کنند. در این زمینه نیز، نمره مدرک PTE می‌تواند در موفقیت یا عدم موفقیت مصاحبه موثر باشد.

در حیطه شغلی نیز، دارا بودن مدرک PTE می‌تواند امتیاز مثبتی برای شرکت‌های دولتی و خصوصی باشد که انگیزه استخدام شما را افزایش می‌دهد. توجه به همین پارامترها موجب می‌شود تا رزومه قوی و قابل ارائه‌ای داشته باشید.

آمادگی آزمون جهت دریافت مدرک PTE

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در خصوص مدرک PTE بدانید، نحوه برگزاری آزمون آن است. باید بدانید که چگونه می‌توانید خودتان را آماده کنید و هر چالشی در روز امتحان را مدیریت کنید.

استفاده از منابع آزمون PTE و تمرین متعدد برای تقویت listening و Speaking از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. گوش دادن به سخنرانی افراد با ملیت‌ها و لهجه‌های مختلف به شما این امکان را می‌دهد که گوش‌تان به تغییر شکل ادای کلمات عادت کند؛ چرا که در روز آزمون PTE هیچ تضمینی برای ارائه Listening با لهجه‌های آمریکایی و بریتیش وجود ندارد! شاید لهجه هندی، بنگلادشی و لهجه‌های غیربومی انگلیسی زبان را برای‌تان ارائه کنند. شما باید توانایی تشخیص و برقراری ارتباط با این فایل شنیداری را داشته باشید.

مدت زمان اعتبار مدرک PTE

مدرک آزمون PTE نیز مثل آیلتس و تافل، به مدت دو سال اعتبار دارد. شما می‌توانید پس از پایان مدت زمان اعتبار این مدرک، برای آزمون مجدد اقدام کنید. گاهی شانس کسب نمره بالاتر پس از کسب تجربیات بیشتر و افزایش تمرین‌ و مطالعه، وجود دارد. به همین دلیل، می‌توانید حتی اگر از نتیجه نمره PTE راضی نیستید، اقدام به ثبت نام مجدد در آزمون کنید و خودتان را برای آزمون آماده کنید.

1 در مورد “کاربرد مدرک PTE”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده