کلیات آزمون تافل

کلیات آزمون تافل چیست در سال ۱۹۹۸ در بسیاری از جهان  به مردم معرفی شد این آزمون ETS تلاشی برای استفاده ازکامپیوتر در بخش آزمون های زبان انگلیسی بوده است در زمان های دورشاید دانش انسان ها از کامپیوتر در سطح امروزه نبوده است و افراد باید مطمئن می شدند که می توانند از سیستم کامپیوتری استفاده کنند برای این کار سازمان ETS یک عملکرد بسیار خوب و پسندیده برای یادگیری زبان انگلیسی و حتی آزمون ها انجام داده است هر کسی که در آزمون ها شرکت یا ثبت نام می کرد به صورت رایگان بسته ای آموزشی تافل را دریافت می کرد این بسته دارای نرم افزار های مرتبط بود و ۲ مجموعه نمونه آزمون تافل CBT را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهد نمره کل این این آزمون 300 است کاری که تافل CBT در سال ۱۹۹۸ انجام دادند آنقدر بیشتر از آن دوران بود که بسیاری از کارشناسان به تقدیر از آن پرداختند در نهایت همین پیشروی سبب این شد که یک سری آزمون های تافل که تا قبل از آن ارزش خود را نسبت به آزمون های دیگر مثل آزمون آیلتس از دست داده بودند دوباره ارزش خودشان را ره دست بیاورند و آزمون های موفقی به اسم تافل iBT یا اینترنتی که امروزه در اختیار داریم به وجود بیایند.

آخرین آزمون کامپیوتری در سال ۲۰۰۶ برگزار شد  بعد از آن دیگر نوبت به اینترنت و Internet-Based TOEFL رسید البته امروزه این آزمون ها دیگر به روز نیستند اما اطلاعات بسیار مهمی هستند که باید بیشتر زبان آموزان برای یادگیری زبان یا برای دوره آموزش زبان را باید آن را بدانند چون اطلاعات مهمی هستند برخی از زبان آموران میگویند که این اطلاعات برای دادن آزمون یا یادگیری نه چندان مهم نیست بلکه اصلا اطلاعات هم ندارند یا کنجکاو هم نمیشوند اما برای دادن آزمون ها حتی در زمینه های دیگر باید اطلاعات کافی داشته باشید هرچه بیشتر باشد برای شما بهتر است .

بخش های مهم آزمون تافل

کلیات آزمون تافل عبارت است از:

  1. آزمون تافل چیست
  2. نحوه برگزاری آزمون تافل
  3. شناخت ساختارآزمون تافل
  4. ثبت نام در آزمون تافل و نحوه پرداخت آن

آزمون تافل چیست؟

اعتبار آزمون تافل طور رسمی 2 سال است، به این معنی است که تا دو سال پس از صدور نمره تافل می­‌توان آن را به مرکز مورد نظر ارائه داده و ازمزایای آن بهره‌مند شد، اما در صورت گذشتن این مدت باید مجددا در آزمون شرکت کرده و نمره‌ جدیدی را کسب نمایید. از نکات قابل توجه، استاندارد زمان برای شرکت مجدد در آزمون است. در صورتی که شما تصمیم به حضور مجدد در آزمون گرفته باشید پس از دوازده روز این امر برایتان مقدور خواهد بود، اما پیشنهاد می‌شود در این تصمیم عجله نکنید و پیش از حضور مجدد در آزمون حتما نقاط ضعف خود را تقویت کنید تا علاوه بر زمان، هزینه مالی این امتحان را مجدد از دست ندهید.

نحوه برگزاری آزمون تافل

آزمون تافل در ایران به صورت اینترنتی برگزار می شود، البته زبان آموزان برای شرکت دراین آزمون باید به یکی از مراکز مورد تایید مراجعه کنند زمان تفریبی این آزمون سه ساعت ونیم است و پس از گذشت دو ساعت از آزمون و اتمام قسمت listening  زبان آموزان در آزمون ده دقیقه می توانند استراحت کنند. ناگفته نماند تمام مراحل آزمون به اینترنتی برگزار می شود دقیقا برخلاف آزمون آیلتس که قسمت مکالمه در روزی جدا از آزمون اصلی برگزار می شود. بخش speaking تافل در یک روز با سایر بخش ها برگزار می شود طو نتیجه نمرات بعد از بررسی برای زبان آموزان اعلام می شود.

از نمونه سوال هایی که پیرامون آزمون تافل وجود دارد مزیت شرکت در این آزمون است و اینکه آیا این آزمون فقط برای مهاجرت کاربرد دارد. در جواب این می توانیم بگوییم که این آزمون تقریبا معتبرترین آزمون در بین آزمون های بین المللی دیگر است و حتی اگر کسی قصد مهاجرت نداشته باشد شرکت در این آزمون . کسب نمره ی مناسب می تواند نکته ای مثبت برای زبان آموزان باشد.

شناخت ساختار و کلیات آزمون تافل

بسیاری از زبان آموزان با این سوال مواجه می شوند که کلیات آزمون تافل چیست؟ یا ساختار این آزمون به چه شکل است؟ در چواب این سوال ها باید بگوییم که آزمون تافل دارای 4 بخش است که این چهار بخش شامل:

  • Speaking
  • Listening
  • Reading
  • Writing

زبان آموزان پس از گذراندن بخش های Listening و Reading یک استراحت ده دقیقه ای خواهند داشت.

حال به هر کدام از این قسمت ها می پردازیم:

قسمت Reading

در قسمت Reading این آزمون که مهارت های خواندن زبان آموزان را مورد بررسی قرار می دهد 60 تا 80 دقیقه زمان دارد تا زبان آموز به 36 تا 54 سوال مختلف پاسخ بدهد. این سوالات در ده سبک متفاوت برای زبان آموزان ارائه می شود و در حالی که در مورد این سبک ها شناخت کافی داشته باشید آسانتر می توانید نمره مورد نظر خود را کسب کنید.

قسمت Listening

دومین قسمت این آزمون تست Listening یا مهارت های شنیداری است در این قسمت از آزمون که 60 تا 90 دقیقه زمان دارند، زبان آموزان بعد از شنیدن 6 تا 9 فایل صوتی، باید به سوالات مربوطه پاسخ دهند. تعداد سوالات این آزمون 34 تا 51 است و باید براساس اطلاعات موجود در فایل‌های صوتی به این سوالات پاسخ دهید. برخلاف تصور عموم این آزمون فقط براساس لهجه آمریکایی نیست و ممکن است از لهجه‌های دیگر هم در این آزمون استفاده شود.

پس از تمام شدن این قسمت زبان آموزان می توانند ده دقیقه استراحت کنند.

قسمت Speaking

بعد از تمام شدن استراحت زبان آموزان باید در آزمون مکالمه تافل شرکت کنند این قسمت 20 دقیقه است و زبان آموز باید به 6 تا سوال پاسخ دهد که دو سوال اول مستقل است اما چهار سوال بعدی به صورت تلفیقی و بر اساس آزمون های Reading و Listening طراحی می شوند. به همین دلیل توصیه می شود در زمان پاسخگویی به سوالات این دو بخش مراقب قسمت Speaking هم باشید.

قسمت Writing

در قسمت Writing تافل که برای مورد ارزیابی قرار دادن مهارت‌های نوشتاری زبان آموزان است، زبان آموزان باید به دو سوال پاسخ دهند که مانند آزمون Speaking یکی از سوالات به شکل Independent و مستقل و دیگری به شکل Integrated و تلفیقی طراحی شده است. سوال اول که معمولا تلفیقی است مهارت‌های Listening، Writing و Reading زبان آموزان را مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای پاسخ دادن به این سوال، اول باید یک متن 4 پاراگرافی را مطالعه کنید و پس از آن باید به صحبت‌های یک استاد درباره‌ی همین متن گوش دهید. در نهایت 20 دقیقه فرصت خواهید داشت که نظرات همان استاد را درباره متن و همچنین دلایل او برای رد یا قبول آن را بنویسید. در سوال دوم که مستقل است از زبان آموزان خواسته می شود که برای درخواستی یک انشا بنویسید زبان آموزان برای پاسخ دادن به این سوال هم 20 دقیقه فرصت دارند و بهتر است پاسخ را در 300 کلمه خلاصه کنند.

ثبت نام در آزمون تافل و نحوه پرداخت آن

برای ثبت نام در این آزمون زبان آموز باید به وبسایت ETS مراجعه کند و به بخش آزمونTOEFL رفته و اطلاعات خود را برای ثبت نام وارد کند و مراحل پرداخت را انجام دهد و بعد از ثبت اطلاعات و تایید در قسمت بعد زبان آموز می تواند زمان و مکان امتحان خود را از بین گزینه هایی که در پیش روی آن ها قرار گرفته، انتخاب نموده و با توجه به همین زمان و مکان انتخابی و بعد از پرداخت، در تاریخ مشخص شده برای شرکت در آزمون باید اقدام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده