یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال چقدر طول می کشد؟

همه ما از دوست ها، استادها یا اطرافیانم جملات هیجان‌انگیزی درمورد تقویت زبان انگلیسی با فیلم ها شنیده‌ایم اما آیا فیلم دیدن به تنهایی باعث تقویت زبان انگلیسی ما می شود؟ در این مقاله روش درست یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم یا سریال را برای شما ذکر خواهیم کرد. فیلم یکی از مهمترین منبع کمک آموزشی برای تقویت زبان است. فیلم سرشار از مکالمه های دنیای واقعی است، فیلم کلمه ها را در قالب جمله های کاربردی به شما یاد می دهد و شما را با فرهنگ و سنت آن کشور آشنا می کند.

ویژگی های فیلم های انگلیسی باعث می شود زبان را بهتر و راحت تر یاد بگیرید و به شما کمک می کند با زبان بدن آشنا شوید. جذابیت فیلم باعث می شود از یادگرفتن لذت ببرید و بدون خستگی زمان بیشتری را صرف یادگیری زبان انگلیسی می کنید. اما آیا وافعا دیدن فیلم به زبان انگلیسی به تقویت زبان کمک می کند؟ اگر زبانتان ضعیف یا متوسط باشد، از یک فیلم انگلیسی یک ساعته چقدر لذت می برید؟ اصلا چیزی از فیلم انگلیسی متوجه می شوید یا پس از گذشت مدت زمان اندکی خسته می شوید؟ لغات و اصطلاح های جدید زیادی که در آن به کار می رود شاید حتی به گوشتان هم نخورده باشد. اگر بهترین فیلم آموزش زبان انگلیسی را هم نگاه کنید اما ندانید چگونه از آن باید استفاده کنید، به اندازه کافی از آن بهره نخواهید برد.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم به این صورت است که شما با دیدن فیلم‌های انگلیسی زبان با تلفظ درست ، لهجه‌های محلی آشنا می شوید و چون زبان بدن افراد موقع حرف زدن می بینید بیشترباعث یادگیری مفهومی‌تر زبان انگلیسی برای شما می‌شود. مهم است فیلم‌هایی که برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب می کنید که از تماشای آن لذت ببرید. بهترین فیلم ها و سریال ها برای تقویت مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی، آن‌هایی هستند که شما را سرگرم می کنند و حوصله سر بر نیستند. چرا که موقع سر رفتن حوصله، از فیلم دیدن غافل می شوید و دیگر به زبانی آن دقت نمی‌کنید. می‌توانید از وب‌سایت‌هایی مثل IMDB که فیلم‌هایی جالب با توجه به ژانر و بازیگرهایشان استفاده کرد. مهم‌ترین اصل این است که شما در تماشای فیلم‌ها پایدار باشید، نه اینکه بعد دیدن دو یا سه قسمت از فیلم با خود بگویید که چرا چیزی متوجه نمیشوم. همچنین در یادگیری گرامر انگلیسی با فیلم‌های زبان اصلی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

با فیلم دیدن انگلیسی واقعی را یاد می گیرید!

انگلیسی که شما با کتاب‌های درسی یا کلاس ESL آموزش می بینید آن چیزی نیست که همه می‌گویند.  برای مثال، در کلاس‌های زبان انگلیسی مبتدی ، امکان دارد به شما گفته باشند که چگونه بگویید “هوا خوب است” یا ” او هر روز به دانشگاه میرود.” البته این عبارات از نظر فنی صحیح است ولی  تقریباً هرگز ما این‌ جمله ها را در زندگی واقعی نمی‌گوییم. زبان انگلیسی که در فیلم‌ها صحبت می‌شود‌، بسیار عادی و طبیعی هستند. اگر با انگلیسی زبانان بومی نیز صحبت کنید‌، بسیار نزدیک به آنچه که دیده اید، خواهید شنید. آموزش زبان با فیلم به تقویت و بهبود زبان انگلیسی شما کمک می‌کند.

تقویت مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ با دیدن فیلم

در روش هایی که شما مجبور به یادگیری کلمه های جدید و ساختار گرامری بر پایه کتاب های قدیمی هستید، هنوز نتوانسته اند در طول یادگیری هیچ کدام از مهارت های چهارگانه شما از لیسنینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و ریدینگ را تقویت ‌کنند. بلکه شما مجبورید که برای تقویت این مهارت ها تمرینات جداگانه ای انجام دهید. اما فواید یادگیری زبان انگلیسی با فیلم این است که همزمان مهارت لیسنینگ شما را هم تقویت می‌کند. از طرف دیگر اگر با کسانی که با این روش آموزش دیده اند، صحبت کنید؛ پیشرفت جالب و قابل توجه اسپیکینگ آنها را متوجه خواهید شد. آنها با روش حافظه تصویری خود، به خوبی از واژه ها و اصطلاحات در مکالمات خود استفاده می‌کنند و از این طریق جهت آموزش مکالمه انگلیسی بهره لازمه را می برند.

نکات مهم یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

اگرسطح مبتدی هستید، بار اول فیلم را با زیرنویس فارسی ببینید ولی اگر مبتدی نیستید حتما از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید. به زبان بدن و نحوه ادا کردن لغات توسط  کاراکترهای مختلف فیلم توجه کنید. یادتان باشد برای شروع ، حتما فیلم های ساده تر و جذاب تر را انتخاب کنید. در زبان انگلیسی 70 درصد معنی جملات بستگی به این دارد که چگونه بیان می شود. پس حتما به نحوه  ادا شدن  جملات دقت کنید.

 معرفی بهترین فیلم و سریال برای تقویت زبان انگلیسی

مجموعه فیلم هری پاتر (Harry Potter)

مجموعه هری پاتر از بزرگ‌ ترین گنجینه‌های ملی انگلیس به شمار می‌رود. همه مردم مجموعه هری پاتر را دوست دارند و طرفداران زیادی دارد. این فیلم‌ درباره جادوگری به نام هری پاتر و ماجراجویی‌های جادویی او هستند. فیلم‌های هری پاتر جزء بهترین و جذاب ترین  فیلم ها برای تقویت زبان انگلیسی است.

سریال فرندز (friends)

تمام آن چیزی که از سینما انتظار دارید، در سریال بی نظیر فرندز خلاصه شده است و شما می توانید با تماشای آن، احساسی پر از لذت، جذابیت و طنز و توانایی یادگیری زبان را تجربه کنید و بر اندوخته ها و یادگیری خود از زبان انگلیسی بیفزایید. این سریال، از محبوب ترین و پر بازدیدترین و جذاب ترین سریال های سینما محسوب می شود که جایزه های بسیار زیادی نیز دریافت کرده است. از دیدنش پشیمون نمیشید!

در جستجوی نمو (finding nemo)

شاید فکر می کنید دیدن انیمیشن فقط برای کودکان است، این فکر تماما اشتباه است و بزرگسالان نیز می توانند انیمه ها و انیمیشن های جذاب آمریکایی، ژاپنی و غیره را نگاه کنند. اگر مشتاق به یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم و سریال هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما انیمیشین های مشهور و تماشایی تماشا کنند چون این موضوع واقعا به تقویت زبان انگلیسی شما کمک می کند. انیمیشن در جستجوی نمو داستان یک بچه دلقک ماهی نابالغ در پهنه بی کران اقیانوس را روایت می کند که با جدا افتادن از پدر خود، ناخواسته پا به سفری اعجاب انگیز و خطرناک می گذارد و پدر نمو نیز در جستجوی فرزند گم شده خود، سفری دور و دراز را آغاز می نماید.

نحوه درست استفاده کردن از زیرنویس

نحوه صحیح از زیرنویس ها تا حد زیادی به سطح زبان انگلیسی شما وابسته است:
در سطح های مبتدی بهتر است از زیرنویس فارسی زبان استفاده کنید. در این سطح لازم نیست که همه چیز را متوجه شوید. همین که تعدادی از اصطلاحات و عبارت پرکاربرد را به حافظه خود بسپارید و گوش خود را به شنیدن آهنگ های انگلیسی زبان عادت دهید و نحوه استفاده از ساختارهای گرامری ساده را عملی ببینید، کافی است.
در سطح متوسط وقت آن رسیده که به سراغ زیرنویس زبان انگلیسی بروید و دیگر از زیرنویس فارسی استفاده نکنید. این کار شاید درابتدا برای شما خسته کننده باشد و برایتان پیش می آید که نمی توانید زیرنویس های انگلیسی را به سرعت زیرنویس های فارسی بخوانید و با لغات های ناآشنا و ساختار گرامری پیچیده ای بر می خورید که به سختی متوجه آن خواهید شد ولی با کمی صبوری و تمرین و تکرار فیلم دیدن با زبان انگلیسی برای شما جذاب تر خواهد شد. البته این نوع تمرین به شما کمک می کند که بفهمید وقتی تنها و بدون کمک در موقعیت کاملا انگلیسی زبان قرار گرفتید تا چه حد می توانید از پس خودتان بربیایید. یادتان باشد سعی کنید بیشتراوقات خود را به چالش دعوت کنید این موضوع باعث می شود بی حوصله و کسل نشوید و نوعی سرگرمی هم محسوب می شود.

1 در مورد “یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال چقدر طول می کشد؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
آکادمی زبان دکتر منوچهرزاده